Společnost


Generali Pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

75%
25%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#40179Platba pojištění za auto, které nevlastníme

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 25 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2020, před 5 lety

Igor Koropecký

Znění stížnosti

Auto pojištěné (povinné ručení) pojistnou smlouvou 1854691328 jsme loni v květnu prodali (2.5.2019). Protože manželka už zaplatila pojistné (myslím půlroční do 16.2.2020) jsem čekal, že bude za celé období, kdy jsme auto nevlastnili, pojistné vráceno. Tu situaci jsem šel ohlásit až 20,2.2020. Smlouva byla ukončena, ale je požadován nedoplatek smlouvy za několik dnů.
Připadá mi to absurdní.Kdybych kupříkladu ještě dále platil mechanicky na základě upomínek ještě několik let (jedná se o pár tisíc mohl bych to přehlédnout), tak bude na toto auto pojistné stále inkasováno bez ohledu na skutečnou situaci (auto může být novým majitelem pojištěno jinde, odhlášeno...)? Podle mého názoru jde o neoprávněný/nepodložený příjem pro Vás.


Produkt

Pojistná smlouva 1854691328, nevím jestli je auto provozováno. Smlouva o prodeji byla dodána při informaci o ukončení vlastnictví.


Požadované řešení

Správné by bylo vrátit částku zaplacenou bez faktického opodstatnění


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2020 16:55, před 5 lety

Všeobecné pojistné podmínky pro pojištěné vozidel VPPPMv-r-12/2019 (https://www.generaliceska.cz/documents/20183/58805/659167496.pdf/17ece335-3adf-4105-9843-7b7496c9f83d), uvádí (na str. 15) čl. 3 bod 8. písm. a):

"Důvody a podmínky zániku pojištění stanoví ZPOV a zákoník. Pojištění zaniká zejména:
a) dnem, kdy pojistník, jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka, oznámil Pojišťovně změnu vlastníka pojištěného vozidla; oznámením změny vlastníka pojištění nezaniká, pokud se novým vlastníkem vozidla stává pojistník a pojistník při oznámení změny vlastníka Pojišťovně projeví, že má na pokračování pojištění zájem." Z uvedeného ustanovení tedy vyplývá, že pojištění vozu nezaniká dnem jeho prodeje, ale až dnem, kdy spotřebitel společnosti oznámil společnosti změnu vlastníka, v tomto případě tedy 20. 2. 2020.

Čl. 3 bod 9 uvádí: "Pojistník je povinen skutečnosti uvedené v odst. 8 písm. a) až d) tohoto článku bez zbytečného odkladu Pojišťovně písemně oznámit a doložit. Osoba, která oznamuje změnu vlastníka vozidla podléhajícího evidenci vozidel, je povinna současně doložit Pojišťovně provedení zápisu změny vlastníka vozidla u orgánu evidence vozidel." Skutečnost, že pojistník neoznámil skutečnost o změně vlastníka společnosti bez zbytečného odkladu nemůže jít k tíži společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.10.2020 17:58, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.