Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.6.2014 jsem v prodejně Kožená galanterie v ulici Palackého 726/12, Praha 1 zakoupila dva kufry v celkové částce 1.398,00 Kč. Následující den jsem zjistila, že kufry silně zapáchají (pravděpod. chemickou látkou). Dne 11.6.2014 jsem podala reklamaci pro výše uvedenou závadu. Prodavačkou mi bylo sděleno, že se jedná o kufry čínské výroby. Tento fakt mi nebyl sdělen při samotném výběru, ačkoliv jsem patřil k mým požadavkům. Při této příležitosti jsem zjistila, že všechny kufry mají tytéž vady. Prodavačka se rozhodla telefonicky kontaktovat svého nadřízeného p. Jabali a můj požadavek popsala. Byla vyzvána, aby ke kufrům přičichla a zhodnotila zda-li zapáchají. Potvrdila, že kufry skutečně zapáchají. Dne 1.7.2014 mi byla zaslaná zamítavá SMS o ukončení reklamace. Dne 3.7.2014 jsem se dostavila opět do provozovny v ulici Palackého 726/12, Praha 1. kde mi bylo předloženo vyjádření, že reklamace je bezdůvodná. Po konzultaci s linkou dTestu jsem kufry převzala a dne 7.7.2014 jsem chtěla podat II. reklamaci "Reklamaci pro nesplnění jakosti při převzetí". Prodavačka odmítla reklamaci přijmout a byla jsem hrubým způsobem vykázána z prodejny. Odeslala jsem tedy reklamaci písemně na adresu uvedenou v ŽL. Dopis se vrátil! Kufry se skutečně použít nedají, uložila jsem do něj tričko a silný zápach z kufru zůstal na něm i po vyprání. Musela jsem jej vyhodit. Prosím o pomoc v dořešení této reklamace. Děkuji.
Kufr DENR - 2 ks (střední - červený, velký - černý)
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá dle § 2161 občanského zákoníku kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodávající by tedy měl prokázat, že reklamovaná vada nebyla přítomná na výrobku při převzetí.
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně. Prodávající nemá povinnost zabývat se vadou, o které již rozhodl. Bylo-li ze strany prodávajícího rozhodnuto o reklamaci negativně, má povinnost vydat spotřebiteli písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
V případě, že bude prodávající trvat na zamítnutí reklamace, je možné jeho stanovisko rozporovat znaleckým posudkem. V případném sporu se tím vylepší důkazní postavení spotřebitele. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. O této možnosti doporučujeme prodávající informovat.
Paní Monir Jabali se nám nepodařilo kontaktovat, z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.