Společnost


Monir Jabali

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4018Neuznaná reklamace - nechce převzít do reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 17 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
13.08.2014, před 10 lety

Iveta Šubová

Znění stížnosti

Dne 9.6.2014 jsem v prodejně Kožená galanterie v ulici Palackého 726/12, Praha 1 zakoupila dva kufry v celkové částce 1.398,00 Kč. Následující den jsem zjistila, že kufry silně zapáchají (pravděpod. chemickou látkou). Dne 11.6.2014 jsem podala reklamaci pro výše uvedenou závadu. Prodavačkou mi bylo sděleno, že se jedná o kufry čínské výroby. Tento fakt mi nebyl sdělen při samotném výběru, ačkoliv jsem patřil k mým požadavkům. Při této příležitosti jsem zjistila, že všechny kufry mají tytéž vady. Prodavačka se rozhodla telefonicky kontaktovat svého nadřízeného p. Jabali a můj požadavek popsala. Byla vyzvána, aby ke kufrům přičichla a zhodnotila zda-li zapáchají. Potvrdila, že kufry skutečně zapáchají. Dne 1.7.2014 mi byla zaslaná zamítavá SMS o ukončení reklamace. Dne 3.7.2014 jsem se dostavila opět do provozovny v ulici Palackého 726/12, Praha 1. kde mi bylo předloženo vyjádření, že reklamace je bezdůvodná. Po konzultaci s linkou dTestu jsem kufry převzala a dne 7.7.2014 jsem chtěla podat II. reklamaci "Reklamaci pro nesplnění jakosti při převzetí". Prodavačka odmítla reklamaci přijmout a byla jsem hrubým způsobem vykázána z prodejny. Odeslala jsem tedy reklamaci písemně na adresu uvedenou v ŽL. Dopis se vrátil! Kufry se skutečně použít nedají, uložila jsem do něj tričko a silný zápach z kufru zůstal na něm i po vyprání. Musela jsem jej vyhodit. Prosím o pomoc v dořešení této reklamace. Děkuji.


Produkt

Kufr DENR - 2 ks (střední - červený, velký - černý)


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2014 13:43, před 10 lety

Prodávající odpovídá dle § 2161 občanského zákoníku kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodávající by tedy měl prokázat, že reklamovaná vada nebyla přítomná na výrobku při převzetí.

Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně. Prodávající nemá povinnost zabývat se vadou, o které již rozhodl. Bylo-li ze strany prodávajícího rozhodnuto o reklamaci negativně, má povinnost vydat spotřebiteli písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

V případě, že bude prodávající trvat na zamítnutí reklamace, je možné jeho stanovisko rozporovat znaleckým posudkem. V případném sporu se tím vylepší důkazní postavení spotřebitele. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. O této možnosti doporučujeme prodávající informovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2015 16:59, před 10 lety

Paní Monir Jabali se nám nepodařilo kontaktovat, z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.