Společnost


Alena Jetýlková Jašíčková - HOTEL JEF a Krčma U Rytíře

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40182Hotel Jef Doubice/Insolvence Jarea

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2020, před 5 lety

Mirka Bezková

Znění stížnosti

Dobrý den,

chtěla jsem Vás opět poprosit o poradenství v následující záležitosti:
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/33553/dovolena-hotel-jef-doubice

Zrekapituluji ještě jednou :
Dne 26. 3. 2019 jsem uhradila na účet společnosti Jarea s.r.o. (slevový portál Slever) částku 6.998,- Kč na ubytování v Hotelu Jef a Krčmě u Rytíře v Doubicích (2x zakoupený voucher). Pobyt mi byl od poskytovatele ubytování Hotelu Jef a Krčmy u Rytíře ze dne 26. 3. 2019 závazně rezervován a následně dne 20.6.2019 zrušen.
Důvodem pro neposkytnutí ubytování a zrušení závazné rezervace je pro poskytovatele ubytování insolvence společnosti Jarea, s.r.o. (zprostředkovatel služby). Pokud na rezervaci pobytu trvám, jsem dle info hotelu jej nucena zaplatit znovu (přímo na účet hotelu). Dovolenou jsem tedy ve výši téměř 7.000,- Kč zaplatila opětovně.

Přihlásila jsem svou pohledávku 6.998,- Kč do insolvenčního řízení (P10), avšak přišlo mi „Vyrozumění o popření nevykonatelné pohledávky insolvenčním správcem“.
https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=8B416B574AA23679E05333F21FAC60E9

ZÁVĚR:
Zakoupením voucheru vznikl přímý vztah mezi mnou a hotelem a hotel je povinen mi objednanou službu poskytnout. Slevový portál vystupoval pouze jako zprostředkovatel a byl povinen plnění přijaté ode mne hotelu poukázat. Pokud tak neučinil, je to problém hotelu a slevového portálu a hotel by si měl přihlásit pohledávku.

Kontaktovala jsem hotel s tím, že moje pohledávka byla v rámci insolvenčního řízení popřena (přílohou naskenované vyrozumění o popření pohledávky) s tím odůvodněním, že případnou pohledávku za dlužníkem má právě hotel a že hotel je povinen mi zakoupené ubytování poskytnout popř. vrátit zaplacenou částku vyplývající z neposkytnutého plnění.

Hotel se však k této věci staví odmítavě, a to i přes mou několikátou urgenci a kontaktování s zažádáním o finanční plnění. V současné době již vůbec nereaguje.

Jak mám prosím dále postupovat?
Děkuji Vám velmi za radu


Produkt

Popření pohledávky v rámci insolvenčního řízení


Požadované řešení

Vrácení částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2020 16:32, před 5 lety

Na základě uvedené stížnosti lze konstatovat, že spotřebitelka uzavřela se společností dvě smlouvy. První prostřednictvím zprostředkovatele, spol. Jarea a druhou přímo s poskytovatelem ubytování. Druhá smlouva, uzavřená přímo mezi spotřebitelkou a hotelem, není předmětem sporu, níže se tedy budeme zabývat pouze smlouvou uzavřenou pomocí zprostředkovatele.

Jak jsme již uvedli v minulosti, v případě platební neschopnosti slevového portálu, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel , platí následující. Od chvíle, kdy spotřebitelka voucher obdrží, může totiž na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník poskytující službu (hotel). Insolvence slevového portálu na takový závazek nemá vliv. Hotel si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - hotel si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").

Tím, že si spotřebitelka objednala ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a hotelem. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebitelce povinnost zaplatit, což učinila a hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitelka mohla tedy na poskytnutí ubytování trvat. Pokud jí poskytovatel služby (hotel), na základě této smlouvy odmítl ubytovat, jedná se o podstatné porušení smlouvy, spotřebitelka je oprávněna od smlouvy odstoupit a má nárok na vyplacení zaplacené částky.

Nepodaří-li se spor s poskytovatelem vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.6.2020 21:03, před 5 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.