Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.12.2019 jsem objednala zboží, které bylo v den objednávky zaplaceno, přišlo potvrzení o zaplacení, ale doposud žádné zboží nebylo odesláno a s uvedeným prodejcem není možno komunikovat, telefonní číslo je zablokované a na e-maily neodpovídá.
číslo objednávky je 002189
Požaduji vrácení peněz na účet, z kterého byly poslány.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, paní Mošnová, spotřebitelka mě včera tj. dne 3.3 2020 kontaktovala pomocí sms zprávy, že odstupuje od kupní smlouvy a žádá vrácení zaplacené částky, kterou jsme ji přislíibila vrátit v nejbližších dnech. Gryc
Na základě výše uvedeného přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla o vývoji informovat a stížnost případně uzavřít.
Potvrzuji, že paní Gryc zareagovala zřejmě na e-mail, protože sms zpráva se mi z důvodu zablokovaného čísla nepodařila odeslat. Přislíbila vrácení peněz. Jakmile budou peníze připsány na účet, bude tato stížnost uzavřena.
Děkuji.
Dobrý den, platba již byla spotřebitelce vrácena. S pozdravem Gryc
Na základě výše uvedeného přeřazujeme stížnost opět na spotřebitelku, aby mohla o vývoji informovat a stížnost případně uzavřít.
Peníze byly připsány na účet, děkuji.
Spotřebitelská potvrdila vráceno platbu. Gryc
Vzhledem k výše uvedenému uzavíráme stížnost s dosažením dohody.