Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3. 8. 2018 jsem zakoupila Powerbaku přes Nejceny.cz.
15.12. 2019 jsem Nejceny informovala emailem o problemu a zaslala fotografie, a zadala je o sdeleni následného postupu reseni. Powerbanku jsem jim nasledne na vyzadani zaslala.
30.1.2020 jsem se jim připomněla, aby mne informovali o reklamaci, kdy nasledne uvedli, ze reklamace byla zamitnuta pro mechanicke poskozeni a zaslali mi ji zpet.
Powerbanka mi přisla bez kabelu a poškozená, avšak bez zadne známky poškozeného obalu ci krabice. Zaslala jsem jim fotografii,aby si porovnali opet stav před a po odeslani. Odvetili emailem, ze k tomu mohlo dojit při preprave.
Opet jsem jim zaslala email, ze bohuzel nemohlo, protože v powerbance byla dira, která tam drive nebyla a zadny jeji dil v obalu nebyl. Powerbanka nema zadny prostor pohybu v originalnim obalu, protoze ma vlastni plastovou vannicku, ktera je v krabicce. Nikde neni vule pohybu, a proto neni mozne, aby se vytratil chybejici dil pri preprave! Mohlo tak pouze dojit nepozornosti ci nedbalosti. A to mne zakaznikovi v tomto poskozenem stavu odeslali.
Informovala jsem je o kontaktovani nadrazeneho organu, aby byli pripraveni se zpovidat ze sveho pocinani, coz povazuji za nespolehlivost, podvod a nezodpovednost.
Zadala jsem o vraceni penez, ale chteli, abych jim powerbanku zaslala na provereni znova. Odepsala jsem jim, ze jim ji zaslu, az mi potvrdi, ze postovne budou hradit sami. Jiz jsem od toho emailu k 19. 2. 2020 od nich neslysela, proto pisu vam.
PS: (v jednom z mych emailu jsem jim napsala)
Powerbanku jsem pouzivala k urcene veci a to na turistice v horach. Po prechazeni mezi skalami, nejspis doslo k narazum. K jinemu mechanickemu poskozeni zde nemohlo dojit ci chybnemu, protoze powerbanka byla pouze pouzivana na par vyslapech.
1. Powerbanka byla pouzivana radne podle sveho ucelu a k jinemu poskozeni nedoslo, nez radnym uzivanim.
2. Odolona proti narazu tedy opravdu neni! Jestlize nevydrzi prechody mezi skalami, jak muze vydrzet kladivo?
3. Povazuji to za selhani vyrobku a na strane vyrobce, ze informace neodpovidaji skutecnosti a lzou.
Viking solární power banka AKULA II 16000mAh
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Převzala-li společnost věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou během této doby dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti (vyřízení reklamace). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Společnost by se této odpovědnosti zbavila jedině v případě, jestliže by prokázala, že by ke škodě došlo i jinak. Poškozená je však povinna prokázat vznik škody a její výši.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozená, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozená musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu. Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Co se týká lhůty k vyřízení reklamace, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebitelce umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy.
Tato lhůta pak zahrnuje i informování spotřebitelky o vyřízení reklamace. Tedy spotřebitelka musí v rámci této lhůty být o vyřízení reklamace informována a musí mít možnost zboží si vyzvednout (příp. jí musí být přímo doručeno). V opačném případě nelze považovat reklamaci za řádně vyřízenou.
Prodávající je povinen spotřebitelce vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitelka právo uplatnila, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitelka požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, mohla by se spotřebitelka obrátit rovněž na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.