Společnost


Aliexpress

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40192Nebylo doručeno zakoupené zboží a ani vráceny peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2020, před 5 lety

Jan Ihnát

Znění stížnosti

Dobrý den,

nakoupil jsem nějaké zboží na Aliexpressu s tím, že se vše platí předem. Část zboží mi přišla a část mi nebyla doručena. Aliexpress mi nechce vrátit peníze a požadují po mě údaje z pošty. Pošta nicméně nemá možnost žádné udaje poskytnout, jelikož zásilky ze zahraničí nesledují. Zásilky jsou pro poštu anonymní.

Kde mohu požadovat vrácení peněz, když se mnou Aliexpress nekomunikuje? Aliespress dále nedrží záruku 2 roky na zboží. Aliexpress dále požaduje zboží vrátit v případě, že ho prodejce špatně zabalí a mě přijde poškozené zboží->poštovné za vrácení je dražší než samotné zboží.

Kam se mohu obrátit?


Produkt

obecně


Požadované řešení

vrácení peněz za nedoručené a nebo poškozené zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2020 15:38, před 5 lety

Prostřednictvím portálu Aliexpress může spotřebitel uzavírat smlouvy s velkým množstvím prodejců. Ze zaslané stížnosti není zřejmé, s jakým konkrétním prodejcem spotřebitel smlouvu uzavřel. Na základě uzavřené kupní smlouvy však má společnost povinnost dodat zboží. Ačkoliv to není z uvedené stížnosti zcela zřejmé, předpokládáme že prodávajícím je společnost sídlící Asii. V tomto případě může vzniknout problém s faktickým vymáháním práva, protože se nejedná o český subjekt. Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou.

Pro spotřebitele je velmi cenná informace, odkud je e-shop provozován. Pokud se jedná o zemi mimo EU, neplatí zde evropským právem upravená ochrana spotřebitele a naše dozorové orgány nemají vůči takovému prodejci žádné pravomoci.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2020 19:39, před 5 lety

Vzhledem k nemožnosti navázat z naší strany kontakt, jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.