Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dnes se ke mně dostal dopis na dluh u Vaší společnosti. Jelikož jsem již částku uhradila v minulém roce s vědomím že vymáhána částka bylo dlužné vyúčtování,které jsem di dnes nevyděla. Od operátorky jsem se dozvěděla že se nejednalo o fakturu, ale deaktivacni poplatek.
S platbou deaktivacniho poplatků nesouhlasím. Bohužel jsem se z rodinných důvodů musela odstěhovat v roce 2017, společnosti jsem toto sdělila dopisem i s novou adresou pro komunikaci. Nekomunikovali, až se ozvali z vymáhání pohledávek a poslali číslo spisu dle věřitele jsem v domnění svého závazku částku ihned uhradila s vědomím že jde o dlužné faktury za elektřinu.
Tuto skutečnost že se budu muset odstěhovat mi při podpisu známá nebyla, žádná konkureční smlouva zde neexistovala, až zhruba v 9/2018 bylo na čez požádáno o zapojení hodin, které byly společnosti bohemia energy odpojeny.
Elektřina
Proto si myslím, že poplatek byl neoprávněně fakturovan. Proto by částka kterou jsem na něj uhradila by mně měl být prominout a preuctovan na dlužné faktury za elektřinu. Jelikož mělo bohemia energy mojí adresu kam vyúčtování řádně nezaslali tak nesouhlasím ani s poplatkem za vymáhání pohledávek.
|
Tweet |
Při řešení stížnosti vycházíme z toho, že spotřebitel rozporuje povinnost úhrady poplatku, který byl pravděpodobně spojen s ukončením smluvního závazku.
Pokud spotřebitelka odstoupila od smlouvy na základě zákonných důvodů a v zákonem předpokládané lhůtě, nemá společnost oprávnění sankcionovat odstoupení od smlouvy smluvní pokutou, což plyne i ze závěrů ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR, viz např. sp. zn. 33 Odo 469/2006. Nedošlo-li k odstoupení od smlouvy, ale k výpovědi daného smluvního závazku, pak v zásadě platí, že smlouvu na dobu neurčitou je možné vypovědět bezplatně ve výpovědní lhůtě 3 měsíců. Závěrem uvádíme, že dle § 11a energetického zákona platí, že spotřebitel může bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu, byla-li tato smlouva uzavřena na dálku nebo mimo obchodní prostory.
Má-li spotřebitel pochybnosti ohledně toho, zda společnost postupovala řádně, může se obrátit na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum). Řízení je zpoplatněno.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.