Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#40200Deaktivacni poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 28 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2020, před 5 lety

Nela Balazova

Znění stížnosti

Dobrý den,

Dnes se ke mně dostal dopis na dluh u Vaší společnosti. Jelikož jsem již částku uhradila v minulém roce s vědomím že vymáhána částka bylo dlužné vyúčtování,které jsem di dnes nevyděla. Od operátorky jsem se dozvěděla že se nejednalo o fakturu, ale deaktivacni poplatek.
S platbou deaktivacniho poplatků nesouhlasím. Bohužel jsem se z rodinných důvodů musela odstěhovat v roce 2017, společnosti jsem toto sdělila dopisem i s novou adresou pro komunikaci. Nekomunikovali, až se ozvali z vymáhání pohledávek a poslali číslo spisu dle věřitele jsem v domnění svého závazku částku ihned uhradila s vědomím že jde o dlužné faktury za elektřinu.
Tuto skutečnost že se budu muset odstěhovat mi při podpisu známá nebyla, žádná konkureční smlouva zde neexistovala, až zhruba v 9/2018 bylo na čez požádáno o zapojení hodin, které byly společnosti bohemia energy odpojeny.


Produkt

Elektřina


Požadované řešení

Proto si myslím, že poplatek byl neoprávněně fakturovan. Proto by částka kterou jsem na něj uhradila by mně měl být prominout a preuctovan na dlužné faktury za elektřinu. Jelikož mělo bohemia energy mojí adresu kam vyúčtování řádně nezaslali tak nesouhlasím ani s poplatkem za vymáhání pohledávek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2020 16:37, před 5 lety

Při řešení stížnosti vycházíme z toho, že spotřebitel rozporuje povinnost úhrady poplatku, který byl pravděpodobně spojen s ukončením smluvního závazku.

Pokud spotřebitelka odstoupila od smlouvy na základě zákonných důvodů a v zákonem předpokládané lhůtě, nemá společnost oprávnění sankcionovat odstoupení od smlouvy smluvní pokutou, což plyne i ze závěrů ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR, viz např. sp. zn. 33 Odo 469/2006. Nedošlo-li k odstoupení od smlouvy, ale k výpovědi daného smluvního závazku, pak v zásadě platí, že smlouvu na dobu neurčitou je možné vypovědět bezplatně ve výpovědní lhůtě 3 měsíců. Závěrem uvádíme, že dle § 11a energetického zákona platí, že spotřebitel může bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu, byla-li tato smlouva uzavřena na dálku nebo mimo obchodní prostory.

Má-li spotřebitel pochybnosti ohledně toho, zda společnost postupovala řádně, může se obrátit na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum). Řízení je zpoplatněno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2020 17:26, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.