Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.10. jsem si v internetovém obchodu velko-pneu.cz objednal 4ks zimních gum Goodyear. Asi týden po přezutí v pneuservisu levá zadní pneumatika praskla při rychlosti 90 Km/h. Celá událost se stala v noci za tmy a nebyla možnost okamžitě bezpečně auto odstavit. Proto jsem byl nucen ještě nějakou dobu pokračovat v jízdě, abych vůz odstavil na autobusové zastávce. Druhý den jsem s firmou řešil reklamaci, bylo mi sděleno že vyřízení může trvat až 30 dní. Vzhledem k tomu, že auto užívám denně, pneu jsem poslal na reklamaci a rovnou jsem si od stejné firmy objednal 1ks stejného typu pneu, abych mohl auto dále užívat. Po deseti dnech byla reklamace neuznána s odůvodněním, že k poškození konstrukce pneumatiky došlo v důsledku dlouhotrvající jízdy s podhuštěnou pneu, což kategoricky odmítám. V pneuservise byly všechny pneu nahuštěny na provozní tlak předepisovaný výrobcem, hustotu pneumatiky kontroluji minimálně jednou týdně pneuměřičem a před každou jízdou alespoň senzoricky, proto mohu zodpovědně prohlásit, že před jízdou byly všechny čtyři pneu dostatečně nahuštěné. Protržení pneumatiky se mohlo stát z důvodu vady z výroby nebo z důvodu špatného skladování.
205/55 R 16 91 H Ultra Grip 8 MFS Goodyear
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.