Počet nahlášených stížností: | 203 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.2.2020 jsem objednal v internetovém e-shopu firmy ráj prádla dodávku
prádla pro manželku v celkové hodnotě 257,- Kč ( včetně poplatku za poštovné). Následně jsem obdržel e-mail z e-shopu s potvrzením objednávky
pod reg.číslem 331724731 a s vyzváním abych částku 257,- Kč zaplatil převodem na jejich účet 5621691329/0800 v.s. 331724731. To bylo provedeno
z mého účtu č. 265059649/0300 dne 12.2.2020,jak mohu případně dokladovat.
Předpokládaný termín dodávky zboží na poštu byl 19.2.2020, po té jsem písemným dotazem na e-mail info@raj-pradla.cz dotázal na nový termín dodávky. Bez odpovědi. Dne 2.3.2020 jsem telefonicky( tel.511444070) kontak-
toval dodavatele.Na daném tel.čísle funguje pouze automatická linka,která
telefonujícího vyzve k zanechání vzkazu, žádný přímý kontakt.Vzkaz o urgenci
dodávky jsem zanechal, opět bez jakékoliv odpovědi. Dne 4.3.2020 jsem poslal
e-mailem na info@raj-pradla.cz storno objednávky a vyzval jsem dodavatele
aby mi převodem na můj účet dlužnou částku 257,- kč vrátil. Nyní čekám,zda tak učiní.
2 ks (páry) punčoch Fiore ( dodavatel uváděl na e-shopu zajímavé slevy)
Vyplývá z již samotné formulace stížnosti - vrácení částky 257,- Kč zpět
na můj účet.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.