Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#40221Reklamace notebooku- neoprávněné zamítnutí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.03.2020, před 5 lety

Zuzana Mašková

Znění stížnosti

Reklamovala jsem elektronicky u výše uvedené společnosti zakoupený
notebook.Neustále mi vypadával internet,počítač občas vydával silné
šumivé zvuky, byly vyviklané panty,poškozené šasí rámečkem kolem
displaye/odřený pruh po celé délce notebooku po jeho
otevření-vyloženě vada výrobku/.Při předání počítače k reklamaci v
prodejně mi prodavačka protokol sama upravila s tím,že tam musí
doplnit další údaje.Dala mi protokol podepsat a já jsem si v tu chvíli
nevšimla,že tam není uvedený odřený pruh od rámečku.Podepsala
jsem ho v domnění,že tam zůstaly původní informace.Nyní mi přišel
protokol o opravě,nikde však není zmínka o tom,že by toto
opravili.Dotazovala jsem se proč a bylo mi písemně oznámeno,že jsem
to tam neuvedla a nyní musím opět reklamovat.V současné době však
uplynuta reklamační lhůta.Notebook je na pobočce Alzy,já jsem si ho
nepřevzala a snažím se vše vyřešit.Počítač jsem potřebovala na
přivýdělek k důchodu a myslím si ,že za takové peníze bych měla mít
nárok na kvalitní výrobek.
Stanovisko Alzy.kde jsem několikrát žádala hlavně o vyřešení poškrábané části notebooku je takové,že závada tam nebyla uvedena.Nevím z jakého důvodu nebyly ponechané původní informace v mnou vyplněném elektronickém protoklu,připadá mi,že to bylo takto schválně.Nenapadlo mne,že se můj protokol neuloží a bude k dispozici pouze ten přepsaný.Navíc na notebooku je vada patrná.
Mailovou komunikaci s Alzou mám k dispozici.
Cena počítače byla 20.879 Kč.


Produkt

Notebook Asus VivoBook S 14 S410UA-EB325T Gold Metal


Požadované řešení

Výměna počítače za nový


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2020 12:11, před 5 lety

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Jakékoliv jednostranné zásahy do již sepsaného protokolu ze strany prodávajícího jsou nepřípustné. Nesplnění této povinnosti řádným způsobem je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

K informaci o již uplynuté zákonné záruční době uvádíme následující. Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. To znamená, že spotřebitel musí prokázat, že už ve lhůtě dvou let byla věc vadná.

Lhůta, po kterou lze právo z vady (která se vyskytla ve výše popsané době 2 let) uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (viz ustanovení § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2020 21:01, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.