Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#40235Nenavrácení akontace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 měsíců 9 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.03.2020, před 5 lety

Robert Hain

Znění stížnosti

Dobrý den,obracím se na vás z dotazem na svojí objednávku notebooku lenovo.
5.1 jsem si ho objednal eshopu Okay.cz, splnil jsem podmínky úvěru a na to mi od nich přišel email s tím že nejpozději do 9.1. zboží dorazí,nedorazilo.Po týdnu jsem tedy volal na infolinku a tam mi bylo řečeno že jsem nezaplatil akontaci 5000,-,myslel jsem že je to na dobírku nic méně mi od eshopu do té doby nepřišli žádné platební údaje tak jsem si je tedy vyžádal a ihned uhradil,načež mi přišel opět email že zboží dorazí do 23.1. a opět nedorazilo.
Opět tedy telefonát na infolinku,kde mi řekli že není skladem i když byl ,ale ujistil mě operátor že 31.1. přijdou na sklad a hned se bude expedovat.
3.2. Pro zjištění jestli je vše v pořádku volám infolinku,a operátor najednou zjišťuje že není podán pokyn k expedici a tvrdí že je to divné,zadává tedy pokyn a opět mě ujišťuje že zboží okamžitě vyexpeduji,a že se obratem ozve s potvrdí mi to,samozřejmě se neozval
Dnes opět telefonát na info, a zjištění že notebook není stále skladem a bude 7.2.
7.2. Volám na infolinku a opět zjišťuji ze notebook není skladem a další týden ani nebude,proto zažádam operátora o storno objednávky a ten tak učiní,a ujišťuje mě že akontaci mi vrátí na účet co nejdříve,nejdéle však do 14 dnů. 22.2. stále nemám peníze a obracím se přes email na vedení společnosti Okay,druhý den chtějí v odpovědi na email zaslat číslo účtu (které museli i tak mít) ale i tak jim ho posílám,ale asi k ničemu,protože peníze stálé nemám.
Mohli by jste mi prosím poradit jak postupovat dál,s pozdravem Robert Hain


Produkt

Nákup notebooku lenovov ceně 20000,-


Požadované řešení

Navrácení akontace 5000,-


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2020 21:59, před 5 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, může jej spotřebitel upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil. Zároveň má spotřebitel právo odstoupit dle § 1829 občanského zákoníku.

Byla by kupní cena za zboží hrazena vázaným spotřebitelským úvěrem uplatní se také § 119 odst. zák. o spotřebitelském úvěru, který stanoví, že při odstoupení od smlouvy o koupi zboží, kde cena zboží nebo služby je plně nebo částečně hrazena vázaným spotřebitelským úvěrem, vázaný spotřebitelský úvěr zaniká. O této skutečnosti je spotřebitel povinen poskytovatele informovat. Zánik vázaného spotřebitelského úvěru nesmí být spojován s uplatněním jakýchkoliv sankcí ze strany poskytovatele nebo třetí osoby.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Byla-li mezi smluvními stranami sjednána smluvní pokuta za porušení smluvní povinnosti, má kupující možnost žádat zaplacení této smluvní pokuty. Vznikla-li kupujícímu kvůli porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího škoda, může kupující žádat po prodávajícím taktéž náhradu této škody.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz. Ohledně spotřebitelského úvěru je potom orgánem pro mimosoudní řešení sporů Finanční arbitr.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.5.2020 12:44, před 5 lety

Vážený pane Haine,

v případě sjednání nákupu na splátky s akontací zákazníky informujeme jak o nutnosti úhrady akontace, tak o předpokládaném termínu doručení již v potvrzení objednávky. Rovněž jsme Vás informovali o pozdějším doručení. Chápeme, že jste se přesto rozhodl objednávku stornovat.

Požadavek na storno byl zpracován a peníze zaslány na Váš účet.

Věříme, že s příštím nákupem u naší společnosti budete spokojený.

S pozdravem
OKAY CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2020 14:09, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.6.2020 14:16, před 5 lety


Robert Hain

Ano zhruba po dvou měsících jsem dostal zpět akontaci,reakce společnosti je lživá,celou dobu jen slibovali další a další termíny dodání zboží a poté to samé s navracenim akontace,okay už nikdy

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.10.2020 17:26, před 4 lety

Dobrý den,
na základě potvrzení zákazníka o vrácení akontace v rámci potvrzeného termínu považujeme stížnost za uzavřenou.
S pozdravem OKAY.CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2020 11:47, před 4 lety

Vzhledem k vyjádření stran stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.