Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si zboží z českého webu skibikecentrum.cz. Potvrzení objednávky přišlo od nich, ale následná komunikace probíhala s Exisport.cz. Zboží přišlo z Košic, za poštovné jsem zaplatila 100 Kč.
Dokud jsem zboží nepotřebovala vrátit, neřešila jsem tuto nesrovnalost (při objednání zboží jsem akorát zkontrolovala, že prodejce má kamennou prodejnu v Praze). Když jsem zboží chtěla vrátit, zjistila jsem najednou, že zboží je třeba vrátit na kamennou prodejnu v Košicích. Za vrácení jsem zaplatila poštovné 300 Kč. Prodejce mi vrátil peníze za zboží, ale ne za dopravu. Poslala jsem jim email, že mám nárok i na vrácení poštovného za doručení a předpokládám, že tak učiní.
Co mne ovšem zaráží je, že jsem si vlastně koupila zboží od někoho jiného než jsem se domnívala. Při vrácení zboží jsem musela přečíst dvoje podmínky pro vrácení zboží (prvně z webu, ze kterého jsem zboží objednala a následně webu, ze kterého zboží nakonec přišlo, abych měla jistotu, že mi peníze opravdu vrátí).
Chtěla jsem ušetřit peníze, ale ve výsledku jsem vyhodila 400 Kč za poštovné a přišla o spoustu času řešením této situace.
Dámské lyžařské kalhoty LOXLEYNA
Pokud je to jen trochu možné, ráda bych dostala zpět peníze za poštovné za doručení zboží a části nákladů na dopravu při vrácení zboží zpět, protože jsem nepředpokládala, že budu vracet zboží na Slovensko.
Na webu skibikecentrum.cz v sekci týkající se vrácení zboží je uvedeno následující:Vrácená částka se bude rovnat rozdílu kupní ceny a nákladů, které prodejce vynaložil v souvislosti s dodáním zboží zákazníkovi (přepravné+balné+dobírkovné apod., přehled nákladů viz níže). Není toto v rozporu s občanským zákoníkem?
|
Tweet |
Prodávajícím, je v daném případě společnost, se kterou uzavřela spotřebitelka kupní smlouvu. Pokud tak učinila prostřednictvím stránky www.skibikecentrum.cz, je prodávajícím společnost SNOW-HOW ČR s.r.o. Pokus společnost SNOW-HOW ČR s.r.o. používá k dodání zboží jinou firmu, může tak učinit, nemá to však vliv na trvání práv a povinností z uzavřené smlouvy mezi spotřebitelkou a prodávajícím (SNOW-HOW ČR s.r.o.). Jinými slovy, spotřebitelka uzavřela kupní smlouvu se spol. SNOW-HOW ČR s.r.o., případné odstoupení od této smlouvy musí tedy adresovat této společnosti.
Dle ustanovení § 1831 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je spotřebitelka vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů poté, co od smlouvy odstoupila. V daném případě má tedy spotřebitelka vrátit zboží prodávajícímu, se kterým smlouvu uzavřela (SNOW-HOW ČR s.r.o.). Nadto, pokud by společnost požadovala, aby spotřebitelka vrátila zboží jiné společnosti, než se kterou uzavřela smlouvu, dokonce do jiného státu, jednalo by se o nepřiměřené ujednání dle § 1814 občanského zákoníku, neboť by odrazovalo spotřebitelku od uplatnění jejího práva na odstoupení od smlouvy z důvodu vyšších nákladů na zaslání do jiného státu. K takovémuto ujednání se dle § 1815 občanského zákoníku nepřihlíží.
Prodávající je spotřebitelce dle § 1832 občanského zákoníku povinen do 14 dnů od odstoupení od smlouvy vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od ní na základě smlouvy přijal. Spotřebitelka má dle tohoto ustanovení nárok na vrácení kupní ceny a poštovného, které zaplatila za dodání (od prodávajícího ke spotřebitelce). Náklady na vrácení zboží při odstoupení od smlouvy však nese spotřebitelka. V daném případě se však mělo jednat o náklady za zaslání zboží prodávajícímu, tedy společnosti v České republice. Pokud spotřebitelka zaplatila poštovné do zahraničí, na základě nesprávné informace od prodávajícího, byla jí způsobena škoda ve výši rozdílu ceny poštovného do zahraničí a poštovného, které by zaplatila při správném zaslání. Tuto škodu je prodávající povinen nahradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.