Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.3.2020 jsem navštívila prodejnu Dráčik v České Lípě,Borská 3215,vybrala si zboží za 109,- a chtěla zaplatit 2.000.- bankovkou.Slečna,která obsluhovala pokladnu,tuto bankovku odmítla s tím,že nemá na vrácení a pokud jí nedám bankovku menší,tak mi zboží neprodá.Drzím a arogantním chováním mě upozornila na skutečnost,že vaše prodejna není směnárna.Protože jsem o zboží měla zájem,nezbylo mi nic jiného,než si menší hodnotu peněz obstarat sama.
Tímto vás žádám o informaci,zda je mojí povinností si při návštěvě vaší prodejny nejdřív obstarat menší hodnoty bankovek,nebo je to povinností vašeho zaměstnance.
Předem děkuji za vaši informaci
Trmíková Jiřina
Informovat prodavačku o vhodném chování k zákazníkovi a udělat takové opatření,aby mohl zákazník navštívit vaší prodejnu s jakoukoliv naší platnou bankovkou.
|
Tweet |
Ohledně přijímání či odmítání plateb v určité formě platí následující. Zákon č. 136/2011 Sb., o oběhu bankovek a mincí, sice stanoví povinnost každému přijímat tuzemské peníze, ale nemůžeme z toho vyvodit, že prodejce musí být vždy schopen v rámci zaplacení zboží vrátit hotovost na bankovku jakékoliv nominální hodnoty. Cílem právní úpravy bylo zejména zamezení odmítání určitých bankovek či mincí. V praxi tedy bude záležet vždy na smluvních stranách, jak problém vyřeší. Je možné, že prodavačka si rozmění u kolegyně nebo spotřebitel zvolí jinou platební metodu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.