Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Dobrý den, objednal jsem si zboží ze Slovenska prostřednictvím kurýrní služby PPL. Zásilku jsem zadával v aplikaci PPL klient - zboží z libovolné adresy. Balík jsem obdržel a na krabici nebylo vidět poškození jen lehce naražený roh, ale nebylo to téměř poznat. Zboží uvnitř bylo zničené - jednalo se o notové tituly, které měly naražené a znehodnocené rohy. Kontaktoval jsem prodejce na Slovensku, který zamítl reklamaci, protože jsem si zadával vlastní přepravu. Kurýrní služba PPL také zamítla reklamaci a tvrdila, že zboží nebylo dobře zabalené. Krabice ale byla v pevné kartónové krabici, pevnější, než jsou krabice od České pošty. Podle přepravních podmínek PPL není přesně specifikovaný typ obalu a domnívám se, že pevná kartónová krabice by měla být optimální pro běžnou přepravu těchto zásilek. Uvnitř byla navíc bublinková fólie na vyplnění volných míst, aby se zboží neposouvalo během přepravy. Jelikož se jednalo o zboží vyšší hodnoty, jakým způsobem mohu získat náhradu vzniklé škody? Nemohl jsem ovlivnit způsob zabalení ani proces přepravy, kde došlo k poškození. Kontaktoval jsem právníka, ale cena za jeho služby převyšuje cenu reklamovaného zboží. Děkuji za radu, jak v tomto případě nejlépe postupovat.
Notové tituly
Požaduji vrácení zaplacené částky nebo zaslání nového zboží od dodavatele.
|
Tweet |
Má-li spotřebitel za to, že prodávající při balení zboží nepochybil a zboží bylo dostatečně bezpečně uloženo, pak lze rozporovat zamítnutí reklamace, které provedla přepravní společnost.
Jestliže přepravce reklamaci neuznává, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. V posudku by se znalec měl zaměřit na úroveň zabezpečení přepravované zásilky a také by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele (tj. znalec potvrdí, že zabezpečení zásilky bylo dostatečné), má spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly, a právo na řádné vyřízení reklamace. V případném soudním sporu se také vylepší důkazní postavení spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.