Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Provedl jsem registraci u společnosti www.s-drazby.cz a byl jsem uveden v omyl tím, že jsem při čtení obchodních podmínek pochopil, že poplatek je vyžadován při využívání služeb, tedy jmenovitě při zastupování na dražbě. Registrační poplatek nebyl uveden na registračním formuláři. Společnost se vymezuje, že tuto povinnost nemá, jako některé veřejné organizace. Firma uvádí, že odpovídá do 24hod. Což při realizaci registrace také dodrželi. Avšak díky nejasnostem jsem 3tí pracovní den odstoupil od registrace, elektronickou formou, tedy takovou jakou jsem provedl registraci. O to větší bylo překvapení že společnost již do 24h nereagovala. A nereagovala ani na další 2 výzvy o potvrzení odstoupení/výpovědi. Až náhle přišla výzva k úhradě registračního poplatku. Což považuji za, při nejmenším, nevhodné chování. Reneagovat a pak žádat úhradu.
Elektronická registrace neumožňuje elektronickou výpověď registrace
Akceptace odstoupení od registrace v zákonné době 12ti dní od provedení registrace
|
Tweet |
Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci ‚způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.
Krom ukončení smluvního závazku by spotřebitel mohl namítat zejména neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
K ukončení smluvního závazku lze uvést, že spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb ve lhůtě 14 dnů, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele. Ujednání o registračním poplatku je překvapivé i z toho hlediska, že z průběhu předsmluvní komunikace nevyplývá, že by nabízená služba měla být jakýmkoli způsobem zpoplatněna.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, informace o poplatku je již zvýrazněna v samotné realitní inzerci, v emailové komunikaci která předchází samotné registraci je klient opakovaně upozorněn na to, že naše služby poskytujeme našim klientům na základě našich Aukčních podmínek, ceník je uveřejněn v hlavním menu v horní části webu, v dolním menu webu, dále je ceník uveřejněn přímo u smluvní dokumentace, ale co je nejdůležitější popis služby a cena služby je uveřejněna v před smluvní dokumentaci a v samotné kořenové smlouvě. Každý klient je před provedením registrace jasně a zřetelně informován, že souhlasí s Aukčními podmínkami a toto potvrzuje registrací. Informace o aukčních podmínkách a ceníku jsme v rámci realitní inzerce, emailové komunikace a webu s-drazby.cz napočítali celkem 15x , už opravdu nevíme, jak spotřebitel chce upozornit na poplatek. Nezlobte se, ale tvrzení, že spotřebitel nebyl informován o poplatku se nám jeví jako velmi nepravděpodobné. Nevíme kde klient čerpal informaci o reakci do 24hod, ale pokud by to i byla pravda, jako že není, tak toto není možné považovat za nevhodné chování, snažíme se reagovat dle možností a vzhledem k obrovské poptávce po našich službách je to většinou do 48hod, kdy na toto jsou všichni klienti upozorněni již v prvotní emailové komunikaci. Stejně tak nevíme, kde klient čerpal informaci o zákonné lhůtě pro odstoupení 12 dnů. Pokud jste odstoupil od smlouvy až po obdržení plnění, tak nám vznikl nárok na registrační poplatek, toto jste odsouhlasil v rámci smluvní dokumentace. Konkrétně ve Vašem případě citujeme z Vaší komunikace: "Registrace 10.12.2019 a zrušení jmenovitě 12.12.2019, 18.12.2019, 7.1.2020". Plnění jste od nás obdržel 10.12.2019 v čase 18:23, tedy 2 dny před Vaším údajným odstoupením. Postup pro odstoupení od smlouvy máte uvedený ve smluvní dokumentaci.
Dobrý den,
registrační formulář neobsahoval částku za registraci. Ani potvrzení registrace , která došla emailem nic o platbě neobsahuje. O 15ti místech můžeme polemizovat, jestli jsou na těch správných místech a zda je registrovaný uživatel chápe. V mém případě se takto nestalo, a proto jsem dne 12.12.2019 jsem v zaslal email s textem:
*******
Dobry den, na zaklade informaci o vasi firme vas zadam o jasne a transparentne sdelene informace, zda jsem registraci pres webovy formular a diky vasemu zaslani informaci o drazbe zavazan nejakou castkou vuci vasi spolecnosti i bez toho abych se nejake drazby ucastnil.
*******
Na tento email nemám do dnešního dne žádnou odpověď, tedy nejde ani o 24hodin, ani 48 hodin, ba ani o 48 dní!!. Komunikuje Vaše firma s klienty jen pokud se jí to hodí do podnikání? Tedy rychle naplnit předmět údajně transparentně sdělené podmínky pro realizaci registračního poplatku. Jakmile ale chce uživatel po vaší firmě jakoukoliv jinou komunikaci, nebo odstoupení od smlouvy na dálku, nepřichází žádná odpověď. Emailů bez reakce mám víc. Minimálně další emaily z 18.12. ale také z 7.1.2020 nebyly do dnešního dne vůbec zodpovězeny.
cituji z 7.1.2020 druhou urgenci.
**************
Dobry den, stale nemam reakci na nize preposlany email, registruji jiz 3 emaily bez Vasi reakce a byl jsem ujistovan ze reagujete behem 1 dne. Prosim vas o odpoved, zda jste vzali v potaz elektronickou formu zruseni registrace u vasi spolecnosti, tedy formu jakou jsem se registroval.
Dekuji Vam za odpoved
*********
Snažil jsem se s Vaši firmou komunikovat a objasnit si právní vztah a případné závazky. Na veškeré pokusy vaše firma neodpovídá. Jak uvádí již mnoho registrovaných uživatelů. Tedy několik desítek případů mne opravňuje tvrdit, že nekomunikace je Vaší standardní obchodní praktikou. Připomíná mi to medializované případy praktik podomních prodejců jen s aplikaci na elektronickou formu.
Odstoupení od smlouvy je další praktikou se kterou nemohu souhlasit. Neumožňujete odstoupení stejnou formou jakou byla učiněna registrace. Tedy formou elektronickou například formulářem k tomu určeným. Takový postup je minimálně nevhodný, pokud se nebudeme bavit o regulérnosti nutnosti sepisovat výpovědi, i když je registrace hotová během minuty, tak její zrušení je řádově komplikovanější. Ale to je na jinou diskusi.
Dobrý den pane Popiolku,
nevíme kam jste emaily posílal, ale k nám nedorazily. Každopádně Vás poprosíme, přepošlete nám data, kdy jste nám Vámi zmiňované emaily posílal, provedeme si u nás kontrolu. Dle dat které uvádíte, jste pravděpodobně chtěl odstoupit od smlouvy až poté, co jste od nás obdržel plnění dle smlouvy, viz níže, kdy Vám bylo zasláno plnění dle smlouvy:
From: S-drazby.cz [mailto:info@S-drazby.cz]
Sent: Tuesday, December 10, 2019 6:23 PM
To: 'mysok@email.cz'
Subject: RE: registrace, 984s
Jak sám dobře musíte vědět, odstoupení od smlouvy není účinné, pokud již obdržíte plnění, kdy s tímto ujednáním jste seznámen v rámci naší smluvní a před smluvní dokumentace. Jinak samozřejmě je možné odstoupit od smlouvy a to pouhým odesláním na email a to stejnou formou jakou je poskytnuto plnění, nevíme kde čerpáte informace o tom, že to není možné.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.