Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Dne 31.1.2020 jsem podala doporučeně (převzetí potvrzené doručenkou) výpověď od smlouvy (přihlášky) a odebrala jsem zároveň plnou moc. Do toho data jsem neměla od firmy žádnou informaci a ani se mi nedařilo spojit se s jejich pracovníkem, který původně se mnou přihlášku vyplnil. Po doručení výpovědi na firmu jsem dostala vyrozumění ze dne 7.2., že již došlo k výběru dodavatele a tedy, že odvolání plné moci a výpověď není možná. Následně až s datem 24.2.2020 jsem dostala informaci že mi byl vybrán dodavatel energie a smlouvu za mě byla podepsána ke dni 22.1. se zahájením odběru elektřiny od 1.4.2022.
Domnívám se, že smlouva byla uzavřena s datem zpětně po podání mé výpovědi. Prosím o pomoc s řešením a zrušením celé smlouvy.
Děkuji
Blanka Šrámková
Výběr dodavatele energií
Firma odmítá podanou výpověď a podle dat jde o uzavření smlouvy zpětně na rychlo. Ani jejich zástupce nekomunikuje a odběr s termínem od roku 2022 je směšný.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 448 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že zmocnění zanikne v případě, že je zmocnitel odvolá. Odvolala-li spotřebitelka zmocnění, společnost nemůže tvrdit, že k odvolání plné moci nedošlo a že takové odvolání není možné.
K výběru dodavatele uvádíme, že dle zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že uzavře-li spotřebitelka (zde za spotřebitelku zmocněnec) smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu (= smlouvu s dodavatelem), má ze zákona možnost ji vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebitelce možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.
Případná antedatace je pochopitelně nepřípustná a v řešené věci by měla za následek neplatnost uzavřené smlouvy, avšak její prokázání bude s ohledem na to, že se kontraktace odehrávala mezi zmocněncem a třetí osobou (zde dodavatelem), velmi problematické.
Pro úplnost uvádíme, že dozorovou činnost a mimosoudní řešení sporů vykonává, Česká obchodní inspekce u zprostředkovatelů a Energetický regulační úřad u držitelů licence (=dodavatelů).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci (oddělení ADR). Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Nejzazší možností je zahájení soudního sporu.
Dobrý den,
přihláškou do výběrového řízení se naše společnost zavazuje, že pro zákazníka zcela zdarma realizuje výběrové řízení na cenově výhodnějšího dodavatele energií.
Zákazníkovi garantujeme, že nový dodavatel bude cenově výhodnější, než je jeho stávající. Když tato kritéria splníme, podle podmínek výběrového řízení, které zákazník obdržel, se nám zákazník zavazuje, že služby nového dodavatele využije.
Všechny podmínky výběrového řízení má od nás každý zákazník v písemné podobě. Pro zvýšení kvality služeb a ověření, že terénní pracovník předal klientovi jasné a srozumitelné informace, navíc každou přihlášku do výběrového řízení ověřujeme se zákazníkem telefonicky tzv. verifikačním hovorem. V něm zákazníkovi znovu rekapitulujeme podmínky a proces výběrového řízení a ověřujeme, že jsou mu informace srozumitelné a se zařazením do výběrového řízení souhlasí.
Na Vaši zprávu si dovolujeme reagovat v několika následujících bodech:
• Klient je ze zákona oprávněn od uzavřené smlouvy odstoupit v průběhu 14 dní od jejího podpisu, Váš dopis dorazil však až po 4 měsících od podpisu předmětné přihlášky, tedy 4 měsíce po uzavření smlouvy. V době, kdy jsme obdrželi odstoupení, byla již smlouva s vítězným dodavatelem (společností Lama energy a.s.) podepsaná na jejich pobočce.
• Vaše tvrzení, že jsme v naší odpovědi napsali, že odvolání plné moci a výpověď není možná, je zcela nepravdivé. Odvolání plné moci nelze nijak zamítnout, a proto jsme Vám potvrdili, že jsme odvolání plné moci přijali, a pouze upozornili na fakt, že jelikož s výhercem výběrového řízení již byla sjednána smlouva o sdružených službách dodávky (viz bod víše), tak odvolání plné moci nemá právní účinek. Právní účinek se váže na již provedená jednání, která na základě plné moci a v souladu s Přihláškou byla konána. Také žádnou výpověď smlouvy jsme nijak nekomentovali, jelikož jste smlouvu ve svém dopise ani nevypovídala.
• Termín pro změnu dodavatele se odvíjí od vázanosti s Vaším současným dodavatelem, kterou je potřebné respektovat, aby Vám nevystavil sankci za předčasné ukončení.
• Dne 8.10.2019 proběhl verifikační hovor, v kterém jste nám potvrdila, že:
- jste si vědomá, že k převodu dojde pouze jen v případě, že to bude možné bez rizika sankcí;
- jste si vědomá, že za Vás na základě plné moci podepíšeme smlouvu;
- jste si vědomá, že převod k vítěznému dodavateli je závazný;
- jste si vědomá, že Vás bude kontaktovat vítězný dodavatel;
- Vám kolega zanechal desky s podepsanými dokumenty;
- sama jste si ověřovala, že po vysoutěžení už musíte námi vítězného dodavatele přijmout.
• Samozřejmě zpětnou vazbu na konkrétního pracovníka přijímáme a budeme s ním jeho přístup dál řešit. Pokud se Vám ale nedařilo kontaktovat kolegu, s kterým jste přihlášku podepisovala, určitě jste mohla kontaktovat naší zákaznickou linku (nebo také emailovou podporu) uvedenou na deskách, které Vám tam kolega zanechal. Veškeré tyto kontakty máme rovněž na svých webových stránkách.
Jestli máte pocit, že jsme ve výše popsaném procesu pochybili, pošlete nám prosím na e-mailovou adresu ombudsman@cvras.cz číslo Vaší přihlášky. Ověříme postup sepsání přihlášky a zkontrolujeme verifikační hovor. Jestliže najdeme jakoukoliv pochybnost z naší strany, zajistíme vyřízení této záležitosti k Vaší plné spokojenosti.
S pozdravem
Tým CVŘ
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.