Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#40314Poplatek za registraci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2020, před 5 lety

Andrea Kulhánková

Znění stížnosti

Dobrý den,

ráda bych stížnost řešila zde, z důvodu možného doložení. Přišla mi výzva k zaplacení registračního poplatku. Jsem si jistá, že jsem při registrování nebyla s tímto poplatkem dostatečně srozumněna. Vašich zpoplatněných doplňkových služeb jako je:

- financování dražební jistoty,
- spolufinancování nákupu dražené nemovitosti do 50% kupní ceny, dle tržních podmínek
- řešení vystěhování vydražené nemovitosti,
- následný prodej,
- řešení možného předražku, financování předražku.

jsem nevyužila. Zajímala jsem se o dražbu, která jak jsem později zjistila nebyla ani dražena na vašem portálu. Již jsem na vašem portálu https://www.s-drazby.cz/ požádala o vymazání všech osobních údajů.


Produkt

Registrace na portále https://www.s-drazby.cz/


Požadované řešení

Prosím vás o zrušení registračního poplatku a o vymazání mých osobních údajů z vaší databáze.

Děkuji,
s přáním pěkného dne,
Dufková


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2020 19:20, před 5 lety

Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci ‚způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.4.2020 20:26, před 5 lety

Dobrý den, informace o poplatku je již zvýrazněna v samotné realitní inzerci, v emailové komunikaci která předchází samotné registraci je klient opakovaně upozorněn na to, že naše služby poskytujeme našim klientům na základě našich Aukčních podmínek, ceník je uveřejněn v hlavním menu v horní části webu, v dolním menu webu, dále je ceník uveřejněn přímo u smluvní dokumentace, ale co je nejdůležitější popis služby a cena služby je uveřejněna v před smluvní dokumentaci a v samotné kořenové smlouvě. Každý klient je před provedením registrace jasně a zřetelně informován, že souhlasí s Aukčními podmínkami a toto potvrzuje registrací. Informace o aukčních podmínkách a ceníku jsme v rámci realitní inzerce, emailové komunikace a webu s-drazby.cz napočítali celkem 15x , už opravdu nevíme, jak spotřebitel chce upozornit na poplatek. Nezlobte se, ale tvrzení, že spotřebitel nebyl informován o poplatku se nám jeví jako velmi nepravděpodobné.

Informaci o tom, že nejsme dražebníkem, ani vyhlašovatelem dražby Vám byla sdělena již v první emailové zprávě a to dne Wednesday, November 20, 2019 10:08 AM.

Prosíme dTest prověřit identitu stěžovatele, jelikož v záhlaví stížnosti je uvedeno Andrea Kulhánková, podpis stížnosti je již však jméno Dufková. Možná je toto podobné, jako tvrzení, že klientka nebyla seznámena s registračním poplatkem. Každopádně naše odpověď směřuje ke jménu Andrea Kulhánková, i když klientku Dufkovou máte také mezi svými klienty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2020 20:07, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.6.2020 19:20, před 5 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.