Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
již nevím jak se s firmou S-dražby spojit nemůžu se k nim dovolat na e-mail nereagují. Došla mi výzva o zaplacení 5000 poplatku nikdy jsem ani žádnou fakturu nedostal. Při registraci na jejich portále nikdy na mě ani nebliklo že služba stojí 5000 pět tísíc. A s prominutím dva maily s veřejně dostupnými informacemi bych dobrovolně nikdy nepokračoval dál. Nikdy jsem nic nedlužil a rád bych, aby to tak zůstalo velice rád bych se s firmou domluvil o snížení tak vysokého poplatku dá se říct že za nic, ale chápu že nějaká administrativa s tím spojená bude. Prosím tedy přehodnocení výzvy rád zaplatím ale realný administrativní náklad dvou emailu a veřejně dostupných informací. Nemůžu si dovolit takhle vysoký poplatek uhradit najednou pokud by to nešlo tak velice prosím o možnosti splace a splátkový kalendář tato částka je pro mě existenční. Děkuji za kladné vyřízení žádosti. S Pozdravem Michal Bulgr
snížení nebo odpuštění od poplatku
Prosím o snížení nebo odpuštění od poplatku. Případně navrhnutí splátkového kalendáře.
|
Tweet |
Ze zaslané stížnosti jasně neplyne, kdy k registraci došlo. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud např. budí dojem, že poplatek se vztahuje k jiné skutečnosti, než pouhé registraci, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť mohl být druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. V případném soudním sporu by musela společnost prokázat, že má na zaplacení částky nárok.
Vážený kliente,
níže ještě jednou popíšeme problematiku celé služby, ke které jste provedl svoji registraci, jako klient, kdy toto popisujeme lidsky a bez právních obratů, aby to bylo srozumitelné pro všechny:
Nákup nemovitosti z dražeb je možnost jak výhodně (s finanční slevou) nakoupit nemovitost. Tomuto výhodnému nákupu však předchází řada kroků a úkonů, které běžně nejsou kupujícím známy a tudíž pro tento nákup potřebují odbornou pomoc. Jednak se jedná o samotnou registraci na dražbu, která je v některých případech ne vždy jednoduchá (autentizace listin, doložení totožnosti…atd.), dále nutnost složit dražební jistinu a realizovat samotnou účast na dražebním jednání. Tomuto předchází kontrola dražební vyhlášky a znaleckého posudku z naší strany. Z naší strany jsme ve všech těchto krocích našim klientům nápomocni.
Aby vůbec se naši potencionální klienti mohli o nových a prověřených dražbách vůbec dozvědět, musíme tyto dražby vyhledat, prostudovat jejich výhodnost, zaplatit inzerci na sreality.cz a s našimi potencionálními klienty komunikovat, včetně telefonické a emailové podpory, která je samozřejmě založena na lidských zdrojích, které jsou velmi finančně nákladné. Toto vše se realizuje pro naše potencionální klienty bezplatně. Ještě tedy jednou:
VYHLEDAT DRAŽBY…..lidské zdroje
VYBRAT TY DRAŽBY, KTERÉ MAJÍ SMYSL A JSOU VÝHODNÉ….lidské zdroje
ZADAT PLACENOU INZERCI TĚCHTO DRAŽEB…….lidské zdroje
ZAPLATIT INZERCI……finance
POSKYTNOUT KLIENTŮM TELEFONICKOU A EMAILOVOU PODPORU……lidské zdroje
VŠE PRO POTENCIONÁLNÍ KLIENTY BEZPLATNĚ…..za nula Kč
Pokud se již z potencionálního klienta stane registrovaný klient, je naše podpora pro výhodný nákup již směřována cíleně a to ke konkrétní nemovitosti, kterou si klient vybral a to zasláním všech příslušných dokumentů a opět uvádíme dokumentů, které někdo musel vyhledat, zkontrolovat, pročíst atd….již samozřejmě v rámci registrace, která je zpoplatněna registračním poplatkem.
V případě aktivní účasti na dražbě můžeme klienta zastoupit, pomoci s financováním dražební jistoty a všech ostatních činností popsaných ve smlouvě, po dražbě se řeší vyklizení nemovitosti, popř. dofinancování části kupní ceny, popř. řešit předražek.
Podívejte se do smlouvy, jaké činnosti je možno využít a podívejte se výše kolik energie se musí vydat, aby si jen potencionální klient mohl přečíst inzerát o výhodné dražbě a to zcela zdarma.
Byla uzavřena smlouvu na dálku, tak jak máte popsáno v předchozích emailech, tudíž žádný fyzický podpis není potřeba.
Děkujeme Vám za pochopení výše uvedené problematiky.
Dobrý den
tak už jsem ani nedoufal že někdo zareaguje firma píše o spoustě lidských zdrojů, ale zvednout u nich telefon nebo odpovědět na email to ne, je to jen cíleně vybírání poplatku za nic. Každopádně opomenul jsem napsat kdy se to stalo 14.12.2019 to tam nikde neměli napsáno o nějakém registračním poplatku zkrátka se cítím být touto společností uveden v omyl protože mi v ničem nepomohli a dá se říct že nic pro mě neudělali dva maily za pět tisíc to je dost. Realitní společnosti taky hledají nemovitosti taky inzerují nemovitosti taky komunikuji s klienty dokonce jezdí za klienty vše za 0,- provize platba říkejte tomu jak chcete je už z nějakého obchodu, vy v mích očích pouze vybíráte nějaké registrační poplatky řádně klienta s tím ani neseznámíte a za dva měsíce šup fakturu za 5000,- to je prostě nemorální. Já tedy ještě mám snahu se nějak domluvit jak říkám dokáži ocenit nějakou práci na adekvátním snížení poplatku a hodit to za hlavu ale mám pocit že tato firma se snaží z toho vytřískat maximum. Kařdopádně v této nelehké době, kdy jsem bez práce stejně ani nemám na takto vysoký polatek i banka mi odpustila nějaké věci. Děkuji dTestu
Na úvod podotýkáme, že jsme v zájmu spotřebitele některé výrazy v jeho vyjádření upravili nebo je rovnou vypustili.
Pokud došlo k registraci v prosinci, potom je možné uplatnit také stanovisko oddělení mimosoudního řešení sporů ČOI: "Pokud smlouvu s podnikatelem uzavírá spotřebitel, je nutné na dané vztahy aplikovat ustanovení občanského zákoníku o závazcích ze smluv uzavíraných spotřebitelem (§ 1810 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“)). Podnikatel má povinnost v souladu s § 1811 odst. 1 OZ učinit veškerá sdělení vůči spotřebiteli jasně a srozumitelně v jazyce, ve kterém se uzavírá smlouva. Dle odstavce druhého, směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, je podnikatel povinen v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy seznámit spotřebitele se službou a jejími hlavními vlastnostmi, také s její cenou včetně všech daní a poplatků. Není pochyb o tom, že za stěžejní vlastnost je možné považovat informaci, že zákazník má odesláním registrace uzavřít Smlouvu o poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby a zároveň, že registrace má být zpoplatněna částkou 5.000,- Kč, jinými slovy, že cena poskytované služby činí 5.000,-Kč. Dle § 1753 OZ je neúčinné takové ustanovení obchodních podmínek, které nemohla druhá strana rozumně očekávat a které nepřijala výslovně. Lze důvodně předpokládat, že spotřebitelka by registraci nevyplnila, pokud by byla předem srozumitelně a transparentně informována o skutečnosti, že vyplněním registračního formuláře má být uzavřena smlouva o poskytnutí služby v rámci exekuční dražby, přičemž tato služba je zpoplatněna částkou 5.000,-Kč. Ujednání o registračním poplatku je překvapivé i z toho hlediska, že z průběhu předsmluvní komunikace nevyplývá, že by nabízená služba měla být jakýmkoli způsobem zpoplatněna." (dostupné zde: https://www.coi.cz/stanovisko-oddeleni-adr-ze-dne-1-11-2019/).
Žádáme tedy společnost, aby svůj postup ve vztahu ke spotřebiteli přehodnotila, a to i s přehlédnutím k jeho momentální situaci.
Společnost nepoužívá žádné obchodní podmínky nýbrž pouze před smluvní dokumentaci a kořenovou smlouvu. Níže komentář a citace z vyjádření společnosti v rámci písemnosti ADR, dle našeho názoru je důležitá poslední věta v rámci komentáře:
Obchodní podmínky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Právnická fakulta, 2016. s. 172., tak musíme logicky doplnit i zbytek textu, ze stejného zdroje (za předpokladu, že TEDY PŘIPUSTÍME DOMNĚNKU ADR O EXISTENCI OBCHODNÍCH PODMÍNEK), tak aby došlo k vyvážení celé informace: „Současně však právní úprava překvapivých obchodních podmínek přináší vysoké riziko tzv. morálního hazardu. Jedná se o stav, kdy akceptant nečte obchodní podmínky zcela záměrně s vědomím toho, že případné překvapivé ujednání bude bez ohledu na
jeho vědomost neúčinné a čtením obchodních podmínek proto nezíská žádný prospěch. Takovýto přístup, byť jej můžeme hodnotit jako nepoctivý, se od předchozího legitimního předpokladu poctivosti obchodních podmínek liší pouze ve vnitřní motivaci akceptanta, a je velmi těžké je od sebe objektivně odlišit. Je pravda, že každé ochranné ustanovení je možné zneužít, a je pouze na úvaze zákonodárce a jeho hodnotovém rozhodnutí, zda přizná větší ochranu předkladatelům obchodních podmínek, či jejich akceptantům. Z hlediska uživatelů obchodních podmínek pak nelze než doporučit dostatečné upozornění na případná překvapivá ujednání obchodních podmínek přímo v hlavní smlouvě.“
Dobrý večer prosím dTest o radu jak by jeste postupovali protože s touhle podvodnou firmou to nikam nevede kroutí se jak had a vlastně se i vyhýbají odpovědi. Dekuji za radu. Michal Bulgr
Spotřebiteli doporučujeme obrátit se právě na ADR ČOI (odkaz nalezne výše). Vzhledem k tomu, že další komunikace zde by k řešení situace zjevně nevedla, stížnost pro další komunikaci uzavíráme.