Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Koncem listopadu jsem za svoji manželku podepsal smlouvu s Českou srovnávací o energetické soutěži(bohužel jsem si nevšiml sankce 5000kč z odstoupení a bylo mi řečeno, že vše je zdarma a zaleží jen na mě jestli k jinému dodavateli půjdů).S tím, že plnou moc od své manželky pošlu dodatečně.
Plnou moc jsem pak poslal začátkem prosince (s prosincovým datumem).
Následně jsem zjistil, že se jedná o podvodnou společnost, a začátkem ledna jsem podal výpověď s důvodem, že v době podpisu jsem neměl plnou moc manželky. Mezi tím proběh s Českou srovnavací hovor, že mi hrozí sankce za odstoupení.
Minulý týden mi z Č.S. psaly SMS o nehrazené faktuře, proto jsem jim dnes volal o co jde. Bylo mi řečeno, že mám zaplatit sankci za odstoupení a že fakturu jsem měl již obdžet a že mi ji teda pošlou znovu.
Když jsem argumentoval, že smlouvu jsem podepisoval v době, kdy ještě nebyla podepsána plná moc, dostal jsem odpověď, že na tom nezáleží, protože jde o moji manželku a mohu ji teda zastupovat v podepisování.
Energetická aukce
Má otazka je : Zda spolěčnost Česká srvovnávací, má právo po mě chtít sankci ve výši 5000kč pokud jsem podepsal smlouvu v době, kdy jsem jěště neměl plnou moc od mé manželky.
Popř.Co bude dále pokračovat pokud sankci odmítnu zaplatit.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Např. pokud spol uvedla, že vše je zdarma, konečné rozhodnutí je na spotřebiteli, nebo je přihláška nezávazná.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Odstoupení od smlouvy ze zákonných důvodů není možné (dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR) sankcionovat, neboť se jedná o nepřípustné sankcionování výkonu práva. Podnikatel nesmí spotřebitele uvádět v omyl tím, že mu takovéto informace ohledně jeho práva na odstoupení podává.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.