Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, i když mě je 80 let tak jsem si nemyslela, že se mě něco takového nemůže stát,ale stalo. Protože mě stále obtěžovali naháněči elektr. a plynu a když přišli od Envony tak jsem si řekla, že se nebudu muset o nic starat,
ovšem pak jsem si to začala užívat. Nejprve mě přišla první smlouva k Cent-
ropolu a za měsíc k Armexu to už jsem začala být na nervi,tak jsem zavolala
mladíkovi který sepsal smlouvu,ale číslo nedostupné a ani ENVONA nemá číslo
dostupné. Pak se mě začal ozývat Centropol a pak Armex, oba mě poslali smlouvy potvrzené od ENVONY a telefon nedostupný. Tak jsem začala jednat.
Volala jsem do obou společnosti a nakonec jsem se domluvila s Armexem, abych poslala odstoupení od smlouvy, což jsem učinila. Pak jsem se dozvěděla, že má ENVONA velké potíže ohledně neférových smluv a ni se nedivím,když můžou něco takového udělat.S Centopolem jsem se dohodla, že zůstanu u vybrané společnosti kde mě plyn začal 7.2.což se dodrželo.A teď to zajímavé, ENVONA
žije. V pátek mě přišel doporučený dopis,že jsem nedodržela podmínky a poku-
ta na 1.900,-. Vůbec jim není hamba co mě udělaly,co jsem měla za nervi a to v květnu mám ještě elektriku, takže by chtěli další peníze,myslím,že mě oni by měli zaplatit. A.Thérová Za komínem 487 Trutnov 4 Tel.733 104 453
Čtu vedle článek,že si chci postěžovat, né je to nehoráznost co si ENVOTA
dovolila a ještě chce pokutu? Že dělá mrtvého brouka? Jak to chcete zařídit
radši vypíná telefon,aby nemusel nic řešit,ale na něco je rychlí.Smlouva začala 7.2.,ale už v pátek 6.2.mě přišla pokuta 1.900,-. Myslím,že nejste jenom vy kdo by se chtěl o tomto jednání dozvědět. Chtěla bych se dozvědět jak bych brala plyn a energii od dvou dodavatelů.
|
Tweet |
Ze stížnosti není zcela zřejmé zda se v případě obou smluv jedná o odběr totožné komodity (např. v obou případech jde o smlouvu o dodávce plynu), pro další řešení předpokládáme, že tomu tak je, v opačném případě prosíme o doplnění této informace.
Společnost Envona byla na základě smlouvy povinna zajistit spotřebitelce nového dodavatele. Společnost však nemůže spotřebitelku na základě jejího zmocnění zavázat k nemožnému, tedy k odběru jedné komodity současně od více dodavatelů. Pokud společnost za spotřebitelku uzavřela více smluv, a plnění ze strany spotřebitelky by tak bylo nemožné, jde to k tíži společnosti. Společnost Envona v takové situaci není oprávněna požadovat sankci, neboť ke zmaření smlouvy s druhým dodavatelem nedošlo spotřebitelčinou vinou, nastalá situace vznikla pochybením společnosti. Nadto, pokud by spol. Envona způsobila svým jednáním spotřebitelce škodu (např. pokud by existoval sankční poplatek od spol. Armex), byla by povinna ji spotřebitelce nahradit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.