Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den , 8.2.2020 jsem měl závadu na televizoru (zašedlý obraz , šedé pruhy , nekvalitní obraz).Tuto závadu jsem nahlásil na linku electro world tam mě dali odkaz na linku Samsung servis , po týdnu televizor odjel do servisu Samsung. Dne 3.3.2020 mě dovezli televizor zpět že se u nich závada neprojevila a proto ji bez opravy zasílají zpět. Hned po 8 hodinách se závada objevila znovu ta samá - kontaktoval jsem jak servis tak Samsung linku a prodejnu electro world (foto závady , videa závady ) byly vždy přiloženy s datumem. Bylo mě nahlášeno že servis přijede a televizor odvezou. Včera 8.2.2020 televizor už nešlo spustit jen problikává . Napsal jsem tedy Electro worldu a Samsung servisu, odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz z důvodu opravy delší než 1 měsíc . Záruka na televizor byla totiž do 15.2.2020 , Electro world nechce nic vyplatit až po vyjádření Samsung servisu o neopravitelnosti ,a Samsung servis se hájí ,že dal požadavek na další opravu a svoz televizoru . Mám nárok na proplacení když už je to měsíc pořád rozbité . A když ne jak řešit záruku ? když vám to přivezou zpět a napíšou ,že nic neshledali a televizor zase klekne a záruka byla do 15.2.2020
špatná odborná oprava a prohlídka diagnostikou se to dalo podchytit , televizor samsung UE65MU7072
Vrácení kupní částky ELECTRO WORLDEM , nechci mít přístroj 2 měsíce nefunkční a nevěřím jejich servisu - nemám už důvěru v Samsung .
|
Tweet |
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. To znamená, že spotřebitel musí prokázat, že už ve lhůtě dvou let byla věc vadná. V řešené věci bude tedy spotřebitel prokazovat to, že se vyskytla vada do 15. 2. 2020 (tedy do dne, kdy končí dvouletá zákonná záruční doba).
Lhůta, po kterou lze právo z vady (která se vyskytla ve výše popsané době 2 let) uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (viz ustanovení § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Zásadně tak platí, že nárok z vady, která se vyskytla v dvouleté záruční době, lze uplatit i po uplynutí této dvouleté záruční doby.
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily.
Ohledně zamítnutí původní reklamace (a potažmo i následné) platí následující. Jestliže reklamaci neuznává, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. V posudku by se znalec měl zaměřit na existenci a povahu vady a také by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly, a právo na řádné vyřízení reklamace. V případném soudním sporu se také vylepší důkazní postavení spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.