Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U CZC jsem si koupil klávesnici, při dodání nebyl žádný problém. Po měsíci používání se ale na jedné z kláves porouchalo podsvícení. Při první reklamaci to bylo zamítnuto že podsvícení funguje správně a klávesnice mi byla poslána zpět. Při rozbalení ale stále nefungovalo a dokonce byla jedna klávesa vylomená(poškození bylo možná způsobeno PPL). Při další reklamaci RE19051201 mi to bylo ze stejného důvodu zamítnuto, podsvícení prý bylo bez problému. Před převzetím této reklamace na pobočce CZC jsem si nechal zboží otestovat technikem CZC. Podsvícení nefungovalo správně a já zboží nepřevzal, protože se jednalo a poslední den reklamace RE19051201 byl domluven dobropis. To bylo 5.2.2020 a od té doby jsem žádný dobropis nedostal (dnes je 10.3.2020). Několikrát jsem psal do CZC a volal na infolinku. Pokaždé mi řekli že mám čekat. Dokonce když jsem se podíval na svůj CZC účet tak vidím že byla vytvořena nová reklamace RE19058780. Já ale tuto reklamaci nevytvořil, nikde tam není můj podpis ani nic jiného. Místo zákonné 30 denní lhůty se to protáhlo k dnešnímu dni na 64 dnů. Už opravdu nevím co mám dělat. Vždy když tam zavolám tak dostanu odpověď "čekáme na vyjádření technika". Asi budu řešit Českou Obchodní Inspekcí nebo Policií České Republiky.
Klávesnice Ozone Strike Battle Spectra
Chci vrátit peníze.
|
Tweet |
Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. (Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.)
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.