Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Manželce se líbilo Renault Clio tak jsem se rozhodl jí ho koupit, konkrétně Clio 1.2 TCe 2017 v tovární záruce, se ženou jsem vybíral dlouho auto na internetu. Nakonec jsme ho našli a vypravili jsme se za ním na pobočku Mototechny v Brně. Na pobočce vše proběhlo relativně rychle, i když jsme ho kupovali na úvěr. Prodejce nás s výběrem ujistil, že to je pro manželku ideální, a věnoval se nám ochotně i dost dlouho. Mohli jsme se tak bezpečně rozhodnout a auto si prověřit. S koupí jsme tedy stále spokojeni, ale jediný zápor na obchodu máme ten, že dosud jsme nedostali doklady a čekáme už víc jak dva týdny a tím pádem nemůžem řešit přepis auta. Na druhou stranu, nevím, jak dlouhá má čekací lhůta být, toto je vlastně nákup prvního auta z autobazaru.
čekání na doklady od vozu víc jak dva týdny
poslat doklady od vozu doporučeně
|
Tweet |
Jednou z povinností prodávajícího v rámci kupní smlouvy je dle § 2087 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, předání dokladů, které se k věci vztahují. Obzvláště pak doklady potřebné k převzetí a užívání věci, což jednoznačně platí právě pro doklady k automobilu. Ust. § 2094 odst. 1 dále stanoví že má-li k předání dojít při zaplacení kupní ceny, předá prodávající doklady v místě placení. Odst. 2 téhož paragrafu občanského zákoníku potom má dojít k předání dokladů při odevzdání věci.
Jestliže tak prodávající doklady nedodal, je na místě jej vyzvat, aby tak učinil. Prodávající zároveň odpovídá za případnou škodu, která by takovým jeho jednáním vznikla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Holoušku,
mám informaci, že Vaše záležitost by měla být vyřešena. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně zaslání dokladů již spojili. Jsem ráda, že jste byl s nákupem spokojený, a omlouvám se Vám za způsobené komplikace.
S pozdravem Jitka Míková, Mototechna
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, ano je to tak, omluva se přijímá.