Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
stejně jako ostatní považuji informace týkající se registračního poplatku za zavádějící. V komunikaci je zdůrazňováno, že "Samotná registrace pro Vás neznamená nutnost účasti na dražbě, vždy záleží pouze na Vašem budoucím svobodném rozhodnutí, zda po obdržení dražební vyhlášky a znaleckého posudku (jen pro registrované na našem webu) budete mít i nadále zájem o předmětnou nemovitost." Text je tučně a ještě podtržený a budí dojem, že registrační poplatek se vztahuje k registraci ke konkrétní dražbě. Dále je zdůrazněno, opět tučně a podtrženo, že: "Můžeme Vás na dražbě zastoupit a celý proces dražby „zrealizovat“ za Vás, popř. se můžete dražby účastnit Vy, dle Vašeho rozhodnutí." Tato formulace budí zdání, že toto je placená služba, jelikož informace o aukci jako takové jsou veřejně dostupné zdarma a služba takto nepřináší žádnou přidanou hodnotu.
Z reakcí majitele je zjevné, že si založil business na "klamavém opomenutí". Jeho reakce jsou naprosto směšné. Bylo v jeho silách velice snadno těmto početným "nedorozuměním" předejít jasnou informací. Další vysloveně šmejdskou praktikou je zaslání faktury až v době, kdy už od smlouvy nejde odstoupit.
Uvědomuji si, že tím, že tento "podnikatel" využívá nemožnost zákona, předem přesně definovat všechny možné podvody, budu možná v závěru nucena tento poplatek uhradit, ale rozhodně budu dělat co největší možné obstrukce. Předávám podnět k prošetření k ČOI. Navrhuji podobné postiženým zhodnotit možnosti, jak se případně bránit právně hromadně - viz např. skupina na Facebooku.
Doufám, že se povede tyto praktiky vymýtit.
Zrušení registrace a požadavků zaplatit poplatek.
Zamezení tohoto typu "podnikání".
|
Tweet |
Ze zaslané stížnosti jasně neplyne, kdy k registraci došlo. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitelka byla velmi pravděpodobně poučena o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitelka nebyla o zpoplatnění registrace poučena. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud např. budí dojem, že poplatek se vztahuje k jiné skutečnosti, než pouhé registraci, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť mohla být druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. V případném soudním sporu by musela společnost prokázat, že má na zaplacení částky nárok.
Dobrý den paní Mečiarová, mrzí nás Vaše reakce, která je logicky psána z Vašeho pohledu. Proč například nenapsat zcela otevřeně a slušně, nečetla jsem aukční podmínky, i když jsem potvrdila, že jsem se s nimi seznámila, proč to jednoduše nepřiznat ? Proč na společnost, která se ničím neprovinila "házet špínu" jen proto, že jste jako klient udělala prostě chybu, to se může stát, ale jak je vidět, málo lidí si to dokáže přiznat. Nebudeme zde opisovat naše argumenty, ty jsou uvedeny v předešlých reakcích. Odeslání faktury nemá žádný vliv na odstoupení od smlouvy, jelikož odstoupení je řešeno v samotném smluvním ujednání. Vyúčtování se provádí až po 3 měsících a je to z toho důvodu, že je již jasné, zda klient "koupil" nemovitost v dražbě, kde si v tomto případě nárokujeme další odměny dle smlouvy. Jen se zde vyjádříme k informaci dTestu ohledně varování Exekutorské komory, které je velmi zavádějící a jelikož v každém našem inzerátu, který se týká exekuční dražby je uvedeno níže uvedené upozornění, tak toto varování je zcela mimo, níže text ve všech exekučních inzerátech:
"Informace jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, bez součinnosti účastníků exekučního řízení. Zveřejněné údaje jsou čerpány z dokumentů v rámci exekučního řízení, kdy je nemovitost určena ke zpeněžení v rámci exekučního řízení, dle § 336 , § 267 o.s.ř.,dle § 69 a § 52 exekučního řádu a souvisejících ustanovení."
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.