Společnost


MADOIN s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40366Doručení poškozeného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 20 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.03.2020, před 5 lety

Andrea Klestilová

Znění stížnosti

Dne 30.01. 2020 jsem objednala lednici LG za cenu 149990 Kč + dobírka 60 Kč. Dne 04.02.2020 mi byla lednice doručena a 05.02.2020 byl odstraněn obalový materiál. Po odstranění obalového materiálu bylo zjištěno poškození levé strany lednice ( promáčknutí na dvou místech ). Ihned jsem informovala e shop o doručení poškozeného zboží. Reklamační oddělení mne vyzvalo k nafocení poškození, což jsem provedla a odeslala. Následovalo další pořizování a odesílání fotodokumentace. Následně mi byla nabídnuta sleva 1000 Kč.,kterou jsem odmítla, protože poškození je na místě, které by bylo viditelné a požádala o opravu nebo o výměnu zboží. Poté mi bylo sděleno, že poškození vzniklo při přepravě a měla jsem sepsat protokol s přepravní službou ( obalový materiál nebyl poškozen). Po podrobné prohlídce lednice bylo ještě zjištěno, že na pravé straně lednice je další poškození ( promáčknutí a odřená hrana lednice, která byla chráněna polystyrenem). Na tuto skutečnost mi bylo sděleno, že jsem si lednici poškodila sama špatnou manipulací ( lednice je po celou dobu uskladněna na jednom místě a není s ní manipulováno). Poslední informace od společnosti je, že předává reklamaci přepravní službě. Do současné doby ( 35 dní od sdělení poškození) nemám žádnou informaci o průběhu reklamace. Nevím, jak mám postupovat dále. Mám lednici odeslat prodávajícímu zpět????


Produkt

Poškozené zboží


Požadované řešení

Výměna poškozeného zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2020 16:26, před 5 lety

Jestliže spotřebitel uplatil reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku.

Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má při současné praxi v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, rozhodně nedostačuje.

Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. (Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.)

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Jestliže prodávající reklamaci řádně a včas vyřídí, avšak nárok neuznává (a toto zamítnutí řádně zdůvodní), může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. V posudku by se znalec měl zaměřit na existenci a povahu vady a také by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly, a právo na řádné vyřízení reklamace. V případném soudním sporu se také vylepší důkazní postavení spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2020 17:20, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.