Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti Electro World jsem koupil sluchátka Sony WF1000X. Po nějaké době používání jsem zjistil, že funkce prezentovaná, jak na stránkách EW, tak Sony a i v návodu, jako "Automatické zapínání a vypínání šetří baterii. Po vložení do boxu se sluchátka automatiky vypnou. Po vyndání z boxu se automaticky zapnou." někdy nefunguje a sluchátka bylo třeba vypínat/zapínat manuálně.
Sluchátka jsem proto dal do reklamace, kde mi bylo sděleno, že toto je vlastnost sluchátek a sluchátka se nemohou zapnout/vypnout, je-li box úplně vybitý. Prostudoval jsem si veškeré přiložené návody i návody na stránkách Sony a nikde jsem nenašel jedinou zmínku o tom, že by výrobek měl postrádat tuto funkci při jakékoliv situaci.
Sluchátka jsem dal proto opět na reklamaci, kde jsem tuto skutečnost zmínil a požadoval odstoupení od kupní smlouvy, dle § 2161 1) a). Reklamace byla opět zamítnuta se stejným vyjádřením.
To se mi samozřejmě nelíbilo a zkusil jsem volat přímo na podporu Sony. Po sdělení mého problému operátorce se odmlčela, že to musí prověřit. Po 10 minutách hledání mi "poradila" jak sluchátka restartovat a že by to mělo vyřešit můj problém. (Tuto 10 minutovou činnost jsem zkoušel už před tím a našel jsem to během 30 vteřin).
K mému obrovskému překvapení tento krok vůbec nepomohl. Poté slečna na druhé straně telefonu navrhla, abych dal sluchátka do servisu. Sdělil jsem jí, že už jsem sluchátka reklamoval a ptám se pouze na vyjádření Sony. Opět se asi na 5 minut odmlčela a poté mi k mému, teď již skutečnému, překvapení začala slovo od slova přeříkávat servisní vyjádření, které jsem dostal.
Přesto si stále myslím, že sluchátka nemají slíbené vlastnosti a žádám o odstoupení od kupní smlouvy.
Sony WF1000X
Odstoupení od kupní smlouvy, ať už formou vrácení peněz nebo poukazů v původní hodnotě zboží.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Co se týče reklamačních nároků platí, že pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.