Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 29.1.2020 mi přestal fungovat internet Wifi, opakovaně jsem do společnosti volal a psal, aby závadu odstranili. Pracuji z domova a internet ke své práci nezbytně potřebuji. Nikdo na mé telefonáty a emaily nereagoval resp službu nezprovoznili a žádný technik nepřijel. Dne 4.2.2020 jsem poslal doporučeně poštou dle všeobecných podmínek výpověď s tím, že žádám o ukončení smlouvy a odvezení si jejich zařízení tedy wifi antény. Znovu jsem jim volal a psal 1.3.2020 s připomínkou výpovědi, ale opět žádná reakce. Nyní mi přišla faktura k zaplacení za odebírání služeb, které ale neodebírám. Společnost službu neposkytuje a co je horší, ani nekomunikuje.
Vše mám zdokumentované, časy kdy jsem opakovaně volal na infolinku, maily které jsem napsal, to je samozřejmě i dopodrobna popsáno ve výpovědi.
Na stránkách společnosti není jiný kontakt než na zákaznické centrum, nemohu tedy informovat vedení společnosti (předpokládám že tam nějaké je), aby se podívali na tento případ.
Internet RIO NET WIFI
Vyřízení mé žádosti - tedy okamžité ukončení smlouvy (službu, která přestala fungovat od konce ledna nepoužívám) a poslání technika, aby si odvezl jejich zařízení.
|
Tweet |
Nebylo-li možné službu využít ve sjednané kvalitě nebo ji bylo možné využít jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Spotřebitel by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a společností.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Spotřebitel má právo smlouvu vypovědět, v takovém případě však v souladu s § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, má poskytovatel služby právo požadovat úhradu až jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, avšak za předpokladu, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou. Jednostranné předčasné ukončení smlouvy (výpověď) musí umožňovat poskytovatel služby v obchodních podmínkách (dále jen "VOP"). Případně je možné se domluvit na ukončení smlouvy dohodou, tedy souhlasný dvoustranný projev vůle, podmínky tohoto ukončení budou stanoveny v dohodě samotné.
V případě, že by spotřebitel chtěl odstoupit od dané smlouvy, musel by namítat podstatné porušení smlouvy. Za podstatné se však považuje takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
Vážený pane Křístku,
mrzí mne, že máte tento pocit, nicméně musím konstatovat, že jste poruchu nahlásil dne 29.1.2020 a hned ten den s Vámi technici komunikovali. Podali Vám informaci, že došlo z zavirování Vašeho zařízení a že je napadena i naše anténa.
29.1.2020 v 17:58 Vás dále kontaktovali z technického oddělení, bohužel jste telefon nezvedal. Proto byla porucha předána na pobočku, aby s Vámi dohodli výměnu antény.
4.2.2020 v 16:24 jste byl nedostupný, dovolali se Vám 4.2.2020 v 16:38, nicméně jste servis odmítl s tím, že zasíláte výpověď.
Tato přišla 10.2.2020, je řádně zaevidována a 13.2.2020 v hovoru, kdy jste volal na zákaznickou linku Vám bylo její přijetí potvrzeno.
Je pravda, že jsme Vám hned neodpověděli na Váš email, protože se výpověď zpracovávala a žádali jsme o vyjádření technického oddělení.
Ve věci výpovědi jsme postupovali v zákonné lhůtě, tzn. Vaše smlouva je ukončena do 30 dnů od data přijetí a je připravená na zaslání.
S pozdravem Ryšová Markéta, Nej.cz
Vážená paní Ryšavá,
Dnes mi po všech urgencích přišla první konkrétní písemná reakce, děkuji DTestu za pomoc při řešení!
Co se týče vašeho vyjádření k události 29.1., nemohu s vámi souhlasit, neříkáte pravdu a musím ač nerad reagovat.
Není přeci možné, abyste zde tvrdila, že já mám něco zavirované, když mi volali z přímo z vaší infoline, že problém je ve vaší zavirované anténě. A to samé potvrdila IT firma, kterou jsem kvůli tomu objednal, aby zkontrolovali moje PC.
Nepřijatý hovor, který umiňujete proběhl nikoliv v 17:58, ale v 17:26, kdy jsem právě telefonoval s tou IT firmou, okamžitě jsem ten hovor ukončil a volal zpět v 17:26, 17:30, 17:40 a nikdo to již u vás nezvedal. Nakonec jsem se dovolal v 17:58 a váš operátor mi řekl, že předali tento případ lokálnímu technickému oddělení a že se někdo ozve a od té doby se nikdo neozval. To přeci vše máte nahrané a ve vašem systému to vidíte. Když už tedy umiňujete konkrétní časy, pak do výčtu zahrňte i má volání vám ten den ve 12:58, 13:48, 13:50, 14:23, 14:58, 15:03, 16:19, 16:28, 16:31, 16:56, 17:05, kdy nebylo možné se dovolat. A na váš nefukční callback, za který se mi vaše operátorka omluvila další den.
Dne 4.2 jste mi opravdu poprvé volali, ano, to jsem již nesl na poštu výpověď vašich služeb. A důvod proč jsem to vypověděl, nebyl jenom ten,že přestala fungovat služba, kterou nutně potřebuji ke své práci. To se samozřejmě může stát, ale především přístup vaší společnosti k vyřešení té situace.
Přeji vám fungující služby a mnoho spokojených zákazníků
Milan Křístek
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Vážený pane Křistku,
dne 29.1.2020 v 15.08 jste dostal informaci od technika, že máte zavirované zařízení, pokud by byl problém na našem vysílači, nefungovali by ostatní klienti.
Opravdu mne mrzí, pokud odšlo k nějaké dezinformaci. V současné době vidím na Vašem účtě vše řádně ukončené a vyrovnané.
S pozdravem Ryšová Markéta, Nej.cz
Hodnocení:
Komentář: děkuji DTestu za zveřejnění mého případu, teprve poté začala ta společnost komunikovat a celou záležitost jsme uzavřeli.