Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.12.2019 jsem zakoupil prostřednictvím internetu dron Yuneec Mantis X z důvodu povětrnostních podmínek jsem jej mohl otestovat až 14.2.2020 z dronu jsem pořídil záběry a při 1 letové zkoušce jsem zjistil , že nefunguje sklon kamery (servo)náklonu respektive pohyb serva není plynulý nýbrž sekavý. Ihned jsem zboží reklamoval a předal včetně kompletního balení bez jediné známky použití či odření.
Po měsíci mi přišel dron zpět a to v nekompletním balení, kde chyběla paměťová karta s tím, že reklamace je neuznána.
Odůvodnění mechanické poškození serva kamery. Podotýkam dron nemá jediný škrábanec. Trvám na tom ,že dron mohl mít tyto vlastnosti již při samotné koupi, kdy nebylo možno jej vyzkoušet. Za celý měsíc nebyla navrhnuta ani možnost placené opravy. Proti reklamaci jsem se odvolal a pevně věřím, že budu bez dronu další měsíc a bez výsledku. V Electroworldu jsem kupoval veškerou elektroniku jak pro sebe tak na firmu posledních 10 let ,ale tento přístup vyřízení reklamace se nelíbil ani samotnému pracovníkovi reklamačního oddělení. Já nechci zboží vracet nejsem chorobný vraceč či stěžovatel ,chci jen opravit zboží, které jsem koupil a které jsem chtěl používat .
R000363865
oprava zboží v záruce
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.