Společnost


Centrální výběrová řízení a.s.

Počet nahlášených stížností:124
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#40403Odcizení osobních údajů

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.03.2020, před 5 lety

Vlastimil Ostřížek

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 11.3.2020 se do mého bytu dostavil zástupce firmy Centrální výběrová řízení, a.s. s nabídkou kontroly správnosti vyúčtované ceny od našeho dodavatele energií s tím, že se prezentoval jako zástupce dozorového orgánu nad poskytovateli energií. Komunikace s ním jsem se nemohl pro vážnou zdravotní indispozici osobně zúčastnit, a proto jsem jen z lůžka v přilehlé ložnici sledoval průběh jeho jednání s manželkou a dcerou. Dotyčný zástupce si nechal předložit několik posledních vyúčtování od mého současného dodavatele, pak ještě požádal o nějaké další informace a o předložení mého občanského průkazu, načež na základě všech těchto podkladů začal sepisovat nějaký dotazník. Nakonec požadoval můj podpis nějakých dalších jím předložených dokumentů, obsahujících mj. také moje osobní údaje. Vzhledem k tomu, jak jsem vývoj jednání sledoval a k tomu, jak v průběhu vypisování formulářů musel dotyčný pracovník odpovídat na konkrétní otázky mé dcery, začalo být jasné, že se nejedná o nic jiného než o můj souhlas se zastupováním při výběru a následné změně dodavatele energií. Proto jsem svůj podpis kteréhokoliv z dokumentů odmítl. Výslovně byl dotyčný zástupce CVŘ vyzván k tomu, aby veškeré předvyplněné dokumenty mi byly ponechány nebo na místě skartovány, pracovník ovšem trval na tom, že si rozpracované dokumenty musí ponechat a i takto učinil, což považuji za odcizení mých osobních údajů bez mého souhlasu.


Požadované řešení

1)Neprodlené skartování a vyloučení jakéhokoliv využití dokumentů, které si dotyčný zástupce CVŘ, a.s. z mého bytu odnesl, zejména pro případná jednání s jakoukoliv fyzickou nebo právnickou osobou,

2)vymazání mých osobních údajů z databáze CVŘ, a.s.,

3)písemné potvrzení o splnění bodů ad. 1), 2).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.3.2020 09:55, před 5 lety

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje mj. i tel číslo, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR.

Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

V řešené věci doporučujeme jako vhodné řešení zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel kupř. nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s různými nabídkami, nebo aby předešel jakékoliv manipulaci se svými osobními údaji. Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.4.2020 15:47, před 5 lety

Dobrý den,

přihláškou do výběrového řízení se naše společnost zavazuje, že pro zákazníka zcela zdarma realizuje výběrové řízení na cenově výhodnějšího dodavatele energií.
Zákazníkovi garantujeme, že nový dodavatel bude cenově výhodnější, než je jeho stávající. Když tato kritéria splníme, podle podmínek výběrového řízení, které zákazník obdržel, se nám zákazník zavazuje, že služby nového dodavatele využije.

Všechny podmínky výběrového řízení má od nás každý zákazník v písemné podobě. Pro zvýšení kvality služeb a ověření, že terénní pracovník předal klientovi jasné a srozumitelné informace, navíc každou přihlášku do výběrového řízení ověřujeme se zákazníkem telefonicky tzv. verifikačním hovorem. V něm zákazníkovi znovu rekapitulujeme podmínky a proces výběrového řízení a ověřujeme, že jsou mu informace srozumitelné a se zařazením do výběrového řízení souhlasí.

Jelikož v okamžiku jednání s obchodním zástupcem nebyla smluvní dokumentace uzavřena, tak i pakliže daný obchodní zástupce nesmazal vaše osobní údaje na místě, udělali bychom to na centrále v back office oddělení sami.

Rádi bychom Vám tak sdělili, že opravdu nedisponujeme žádnými vašimi osobními údaji.

Pokud budete mít jakýkoliv dotaz, můžete se obrátit přímo na naši zákaznickou linku či na email podpora@cvras.cz

S pozdravem,

Tým CVŘ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.5.2020 15:37, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.5.2020 16:09, před 5 lety


Vlastimil Ostřížek

Hodnocení: