Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost i přes opakované výzvy prostřednictvím emailové komunikace nereaguje na mou žádost o opravu vyúčtování, kdy použila ceny, které v žádném případě neodpovídají smluvnímu ceníku.
V prvním případě tato společnost zaslala kalkulaci s absolutně nesmyslnými jednotkovými cenami. Cílem bylo plně pokrýt dříve inkasované zálohy bez povinnosti vracet přeplatek. Po žádosti o opravu došlo k nápravě a vyúčtování přeplatku ve výši 2587Kč s datem vystavení 16.12.2019, který však doposud nebyl i přes násobné urgence vrácen - viz původní textace emailové komunikace:
Email ze dne 8.12.2019
Dobrý den,
obracím se na vás s reklamací vyúčtování za období: 14.2.2019-31.7.2019,daňový doklad: 19774531,variabilní symbol/číslo smlouvy: 15702, celková částka vyúčtování: 18Kč vč.DPH k úhradě zákazníkem, odběrné místo: XY, EIC kód: 123456789
Toto jsem nucena rozporovat - viz následující:
1. Ve vyúčtování jste uplatnili jednotkovou cenu za odebraný plyn ve výši 1320Kč bez DPH(???). Dle platného ceníku Stabilita-GAS NET pro rok 2019 máte nárok uplatnit maximální cenu 965Kč bez DPH.
Z této vaší chyby plyne, že máte povinnost vrátit minimálně přeplatek ve výši 3467Kč vč.DPH.
2. Ve vaší fakturaci uplaťnujete poplatek (bez jakéhokoliv označení a bez DPH) ve výši 100Kč - na základě čeho?
3. Dopisem ze dne 5.8.2019 vám byla oznámena celková spotřeba k datu 31.7.2019 ve výši 673m3. Vy uplaťnujete spotřebu 723m3, tj. o 50m3 více, než byla skutečnost k uvedenému datu. Z tohoto rozdílu plyne povinnost vrátit přeplatek 4240Kč vč.DPH.
4. Je rozporuplné použití koeficientu pro přepočet spotřeby z jednotky m3 na MWh. V předchozím vyúčtování 2018/2019 jste použili koeficient 0,010689. V tomto aktuálním vyúčtování jste koeficient zvýšili na 0,010898. V ceníku Stabilita uvádíte koeficient 0,01062 ??? Žádám o objasnění tohoto rozdílu, který má taktéž vliv na výši vyúčtování, a oprávněnou výši koeficientu v rámci opravy vyúčtování zohlednit.
Email ze dne 18.12.2019:
Dobrý den,
chtěla bych Vám poděkovat za vyjádřenou snahu opravit původní reklamované vyúčtování. Dnes jsem obdržela opravný doklad č.19774678, kterým jste opravili jednotkovou cenu za odebraný plyn z částky 1320Kč bez DPH na správnou částku dle ceníku pro rok 2019, tj. 965Kč bez DPH, tj. oprava vyúčtování dle bodu 1. mé původní reklamace. Děkuji za tuto opravu.
Neoprávněně jste však navýšili cenu za Plyn-stálý plat ze 140Kč bez DPH na 260Kč bez DPH, tj. rozdíl o 120Kč bez DPH za jednotku? Celkem tedy nové navýšení činí 658Kč bez DPH? Žádám tedy o novou opravu a zohlednění původní ceníkové ceny 140Kč bez DPH a vrácení celkového minimálního přeplatku ve výši 3467Kč včetně DPH a ne pouze 2587Kč vč.DPH.
Nadále trvám na zdůvodnění a následné zohlednění rozdílů z mé původní reklamace v bodech 3. a 4.
Emailem ze dne 25.12.2019 bylo odesláno číslo bankovního účtu za účelem zaslání/vrácení přeplatku.
Na žádost ze dne 8.12.2019 společnost reagovala "opravou" a vyúčtováním přeplatku. Na žádost ze dne 18.12.2019 již nereagovala a přeplatek doposud nevrátila a na opakované výzvy nereaguje už vůbec.
Vadné vyúčtování a nesplnění finančního závazku.
Oprava vyúčtování.
Okamžité vrácení přeplatku.
|
Tweet |
Nebyl-li přeplatek z vyúčtování vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebiteli náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč a za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování elektřiny ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.