Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, jako jedna z mnoha napálených jsem si zřídila VIP placené členství na seznamce Be2 na 1 měsíc za 149,-. Ihned po zřízení jsem si to ale rozmyslela a ještě ten den 11.2.2020 jsem poslala na zákaznický servis (zakaznickyservis@be2.cz) jako přílohu jejich formulář k Odstoupení od smlouvy. Vše bez reakce, ale brala jsem to jako vyřízené, protože takto mají zrušení popsané ve svých všeobecných podmínkách. Dnes jsem zjistila, že nejen, že mi nebyl vrácen poplatek za první měsíc, ale ještě se mi poskytovatel snaží strhnout 2247,- za členství na další rok.
Psala jsem dnes již 2x na zákaznický servis, ale bohužel bez reakce. Zároveň jsme teď napsala na email získaný zde michal.hlavacek@be2.com a čekám, zda tam někdo pomůže a bude ochotný sjednat nápravu tohoto protizákonného jednání. Přišla mi pouze automatická odpověď, že se někdo do 5ti dnů ozve.
VIP členství
Prosím o zrušení účtu a vrácení všech finančních prostředků, které si poskytovatel neoprávněně přisvojuje.
Děkuji.
Veronika Divinová
|
Tweet |
Spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.
Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy zakaznickyservis@be2.cz či faxu, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně společnosti mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento e-mail, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a takové jednání jde k tíži společnosti. Z důvodu předběžné opatrnosti spotřebiteli doporučujeme také oslovit jeho banku s případnou žádostí o zablokování karty.
K automatické prolongaci uvádíme, že ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013. V řešené věci navíc spotřebitelka (dle obsahu stížnosti) platně odstoupila od smlouvy a tudíž tato smlouva nemůže být automaticky prolongována (navíc) i z tohoto důvodu. Platnému prodloužení členství na další rok tak brání hned dvě překážky.
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.