Společnost


LUNZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#40421Arogance a ponižující jednání - nespolehlivá firma

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 17 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.03.2020, před 5 lety

beata Makovičková

Znění stížnosti

U této firmy nikdy nebudu nic kupovat.
Objednala jsem zboží. Při objednávce s vámi komunikují, pak už jenom automatické odpovědi.
Když se mi po 5té reklamaci a stornu povedlo dovolat,
byl mi do telefonu čten text automatické odpovědi. Nakonec to paní položila s drzou poznámkou."
Mailová komunikace bez odezvy, pouze automat.
Porušují zákon.
Pokud chcete od smlouvy odstoupit do 14-ti dnů, máte smůlu.
Nekomunikují.


Produkt

Porušování zákona


Požadované řešení

Na tuto firmu by se měla podat žaloba.
Její jednání je protiprávní.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2020 15:56, před 5 lety

Podle obchodních podmínek společnosti je prodávajícím "obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru". Společnost vystupuje ve smluvním vztahu údajně jako zprostředkovatel. Pokud společnost popírá, že je prodávajícím, měl by spotřebitel společnost vyzvat, aby mu doložila, že kupní smlouva byla skutečně uzavřena mezi spotřebitelen a "obchodní či výrobní firmou v zahraničí".

Pokud kupní smlouvu s "obchodní či výrobní firmou v zahraničí" uzavřela přímo společnost svým jménem (nebo prostřednictvím další osoby), nebude vůči spotřebiteli vystupovat jako zprostředkovatel, ale jako prodávající se všemi zákonnými povinnosti, které vůči spotřebiteli má (např. přijmout odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží).

Na webových stránkách společnosti navíc chybí u jednotlivých nabídek zboží údaj o tom, kdo je v daném případě oním prodávajícím. Spotřebiteli tudíž nemohlo být jasné s kým kupní smlouvu uzavřel. Ujednání v obchodních podmínkách společnosti ohledně právního vztahu mezi společnosti a spotřebitelem se tak jeví pouze jako účelové, neboť na základě tohoto ustanovení by spotřebitel nemohl vůči společnosti uplatnit svá zákonná práva. K takovému ujednání obchodních podmínek by se proto nepřihlíželo.

K této problematice se již vyjádřilo i ADR oddělení České obchodní inspekce ve svém stanovisku sp. zn. ČOI 54875/18/O100. Ve stanovisku Česká obchodní inspekce odkazuje zejména na ustanovení § 555 osdt. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, kdy se právní jednání posuzuje podle svého skutečného obsahu. Dle § 1753 občanského zákoníku ustanovení obchodních podmínek, které druhá strana nemohla rozumně očekávat, je neúčinné, nepřijala-li je tato strana výslovně; k opačnému ujednání se nepřihlíží. Dále si dovolujeme část stanoviska ČOI citovat: "Provedení internetových stránek podnikatele a proces objednávání nabízeného zboží, který nese typické znaky prodeje v běžném obchodním styku, aniž by byl spotřebitel zřetelně upozorněn, že se nemá jednat o prodej věci, ale toliko o jeho zprostředkování s neznámou třetí stranou, je třeba posuzovat podle skutečného obsahu v souladu s výše citovanými ustanoveními zákona jako nákup zboží od provozovatele tohoto internetového obchodu. Podnikatele je tedy třeba pokládat za prodávajícího a na právní vztah aplikovat příslušná související ustanovení právních předpisů, včetně ustanovení § 1829 občanského zákoníku, které umožňuje spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředku komunikace na dálku do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu."

Nebude-li společnost odstoupení od smlouvy akceptovat a nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.3.2020 16:49, před 5 lety

Dobrý den,

nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím.

Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru.


V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:

Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.

Samozřejmě zákazníkům umožňujeme vrácení zboží zpět prodejci.

Pokud tedy chcete vzniklou situaci vyřešit vrácením peněz, stačí nás kontaktovat na e-mail info@lunzo.cz nebo na infolince +420 373 036 366 (Po-Pá 9:00-16:00) a obratem Vám zašleme přesný instrukce pro vrácení zboží zpět prodejci.

Není pravda, že s Vámi nekomunikujeme. Telefonní linka funguje (Po-Pá 9:00-16:00) a na veškeré e-maily odpovídáme do 48 hodin v pracovní dny. Na veškeré Vaše e-maily Vám již bylo odpovězeno.

Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.

S pozdravem Jan Král

Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.3.2020 19:35, před 5 lety


beata Makovičková

Hezký den.
Děkuji vám za vaší odpověď.
Volala jsem, několikrát.
Odpovídal mi automat.
Když konečně po několikátém volání někdo zvedl, paní mi četla odstavec o tom, že nemám právo na odstoupení od smlouvy, chovala se velice arogantně až drzo, pořád dokola četla ten odstavec. Vůbec mne poslouchala.
Kdo je dodavatel nevím.
Zboží doposud nemám, pouze jsem zaplatila vám a teď nemohu nic. Vůbec nic.
Lunzo si tedy může vzít peníze, nechat si je a já pak zboží nedostanu. Žádné. Nevím, kdo je dodavatel, nikde na celém webu Lunzo ani v obchodních podmínkách to není.
Nemám tedy možnost nic dělat, požadovat, chtít svoje zboží, za které jsem zaplatila.

Mám povinnost pouze za zboží zaplatit.
Jako zprostředkovatel máte taky nějaké povinnosti ze zprostředkování plynoucí.
Ne jenom brát peníze a nestarat se, jestli zboží bude dodáno.
Nic dodáno nebylo. Nemám nic.
Vy máte moje peníze, proto je chci po vás. Nebo zboží.
Ale to vás už nezaujímá. Web je plný podobných stížností na vaši společnost. Vezmete peníze a zboží nedodáte. Standardní postup Firmy Lunzo.
Hlavně že u výrobku bylo napsáno: dodáme do 5ti dnů.
Makovičková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2020 14:29, před 5 lety

Jak jsme uváděli výše, dle našeho názoru i dle názoru oddělení ADR ČOI, se dle práva hledí na společnost jako na prodávajícího a z toho vyplývají spotřebitelce konkrétní práva, mimo jiné právo na odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu, které je dle příslušných vnitrostátních a unijních předpisů možné uplatnit i před převzetím zboží. Konkrétně ke "zprostředkovatelským" e-shopům a prodeji ochranných pomůcek odkazujeme na náš článek: https://www.dtest.cz/clanek-7932/jak-bezpecne-nakupovat-rousky-a-dalsi-ochranne-prostredky.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.3.2020 14:47, před 5 lety

Dobrý den,

jak jsem již uvedl, pokud tedy chcete vzniklou situaci vyřešit vrácením peněz, stačí nás kontaktovat na e-mail info@lunzo.cz nebo na infolince +420 373 036 366 (Po-Pá 9:00-16:00) a obratem Vám zašleme přesný instrukce pro vrácení zboží zpět prodejci.

Pokud Vám zboží zatím nedorazilo, stačí nás kontaktovat na e-mail info@lunzo.cz nebo na infolince +420 373 036 366 (Po-Pá 9:00-16:00) a obratem Vám zjistíme stav Vaší objednávky.

U žádného produktu není uvedeno dodáme do 5ti dnů. Vždy je uvedena dostupnost U Vás doma za 5-25 pracovních dní.

S pozdravem Jan Král

Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.3.2020 17:48, před 5 lety


beata Makovičková

Vaše vyjádření je mi k ničemu. Zboží mi nedorazilo vůbec, ani do 25ti dnů. Už dávno bylo 25 dnů.
Jinak pro ostatní,kto tohle čtou, ČOIka dal k firmě Lunzo jednoznačné vyjádření., je zveřejněno na stránkách ČOI:
https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/

Tak k firmě Lunzo uvádí:

lunzo.cz
Česká obchodní inspekce registruje vysoký počet stížností, které se provozovatele internetových stránek týkají. Podle informací uvedených na internetových stránkách nejde o klasický e-shop, ale o „virtuální galerii“, jejímž prostřednictvím údajně zboží nabízejí externí subjekty. Obvykle se má jednat o společnosti se sídlem v Číně nebo v jiných asijských zemích, u nichž je pro spotřebitele obtížné ověřit jejich existenci a důvěryhodnost. ČOI registruje stížnosti na dodání zboží s velkou časovou prodlevou, případně nedodání zboží vůbec. Je-li dostupnost označena např. výrazem „skladem u dodavatele“, může to v praxi znamenat, že zboží se nachází v Číně a bude doručeno až za několik týdnů či měsíců. Řešení reklamací a/nebo vracení zboží může být pro spotřebitele obtížné. V souvislosti s krizovou situací ohledně onemocnění COVID-19 ČOI obdržela stížnosti týkající se přemrštěných cen osobních ochranných pomůcek a velmi dlouhých dodacích lhůt. Případný nákup na těchto internetových stránkách doporučujeme důkladně uvážit a před jeho provedením velmi podrobně zkontrolovat dodací lhůty, obchodní podmínky a identitu a důvěryhodnost externího prodávajícího.

(25. 03. 2020)

———————————

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.3.2020 14:45, před 5 lety

Dobrý den,

v předchozí zprávě jsem Vám jasně uvedl, jak postupovat v případě, že Vám zboží nebylo doručeno.

Garantujeme doručení do 60 dní ode dne odeslání zboží prodejcem. V případě, že by vám nebyla v této lhůtě objednávka doručena, podejte reklamaci zasláním vyplněného reklamačního protokolu, který naleznete zde: https://www.lunzo.cz/reklamacni-rad/


S pozdravem Jan Král

Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2020 22:40, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2020 21:45, před 5 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.