Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.1.2020 mne oslovili "terénní pracovníci od Innogy"s tím,že firma je vysílá pro doplnění stávajících smluv a změnu tarifu u el.i plynu,pro levnější platební podmínky...načež se mi po příchodu prokázali průkazkou a já (blbec),jsem je pozval domů...zvláště onen mladík mne "uzemnil"svými"argumenty",takže jsem mu ochotně vydal vše co chtěl,vyúčtování el.+ plynu a také předpis záloh na toto období(2020).Byl jsem pevně přesvědčen,že jsem udělal vše dobře a v souladu se zákonem,ale 13.3.2020 jsem se přesvědčil o opaku...Přišlo mne poštou vyrozumnění 3 smluv od Utylisu,vlastně kompletní smlouvy na plyn a 2x elektřinu s odběrnými místy v Ostravě Porubě ,kde mám el.+plyn a Paskov(zahrada),tam mám elektřinu.Byl jsem konsternován,než mi došlo,že původcem této změny jsou oni mladí,kteří mne tak pěkně oslovili ve jméně Innogy.Jména těch dvou (jestli nejsou vymyšlená)jsou : D. a K....Nepřeji si odejít ze společnosti Innogy...
Zde bych uvedl vlastně odběrná místa a čísla energií,ale protože nechci dát je zveřejnit,uvedu je na jiném místě.
Prosím o úspěšné vyřízení mé žádosti o nápravu a vrácení energií k firmě Innogy,kde jsem doposud a bez jakýchkoliv úskoků a negativních projevů vůči zákazníkům...Děkuji za kladné vyřízení mé stížnosti.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.