Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení,
před pár měsíci jsem zde řešil výpověd členství na portále C-date.
Dne 29.9.2019 byl odeslán dlouhý e-mail s rozvázáním člensví na adresu: zdenek.vencl@c-date.com, i adresu společnosti. Samozřejmě bez reakce a odpovědi. V tomto týdnu mi dorazil výhružný e-mail s vymáháním dluhů na základě nezaplacení uvedeného "Vypovězeného" členství. Prosím Vás o reakci a informaci, jak v tomto případě postupovat.
Mockrát děkuji
C-date
Řádné ukončení členství
|
Tweet |
Z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti. Vypovědět smlouvu tedy lze účinně i e-mailem, pokud spotřebitel prokáže, že byl e-mail doručen (např. reakcí prodávajícího).
Při využití služeb poštovního provozovatele pak platí, že zásilka se má za doručenou třetí den ode dne odeslání (viz úprava domněnky doby dojití v § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výpovědi, předžalobní výzvy atp.) dojití, platí, že řádně došlo (viz § 570 občanského zákoníku) a takové právní jednání bude vůči prodejci účinné.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci). Spotřebitel se nemůže tímto způsobem dostat do registru dlužníků.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitel přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnost na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.