Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si matraci na propostele.cz. V pořádku přišla hned druhý den. Ale nevyhovovala mi její výška, tak jsem psal společnosti email o možné výměně (bez odezvy). Po 2 dnech jsem tedy matraci poslal zpět i s vyplněným formulářem k vrácení zboží, který mají na stránkách ke stažení v kolonce "Vrácení zboží". Zásilku jsem sledoval a společnosti přišla. Ale po pár dnech peníze pořád nikde, tak jsem psal email, zda zásilka přišla a kdy mi pošlou peníze zpět (opět bez odezvy). Tak nevím, jak postupovat dál.
Matrace Pur 10 cm - Rozměr : 140 x 200 cm, Objednávka číslo 21078.
Rád bych za zboží obdržel zpět své peníze.
|
Tweet |
Obecně platí, že u zboží zakoupeného přes internet, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. V určitých odůvodněných případech však spotřebitel od smlouvy odstoupit nemůže. Dle znění § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nelze odstoupit od kupní smlouvy, jejímž předmětem je zboží v uzavřeném obalu, pokud jej spotřebitel z obalu již vyňal a z hygienických důvodů jej není možné znovu uvést do prodeje.
Uzavření smlouvy o koupi matrace na dálku prostřednictvím e-shopu spadá obecně pod výjimky podle § 1837 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, od nichž nelze odstoupit od smlouvy v rámci 14 denní lhůty od převzetí z hygienických důvodů, jak uvádí i pomocný dokumentu ke správnému výkladu směrnice o právech spotřebitelů vydaného Evropskou komisí (DG JUSTICE GUIDANCE DOCUMENT).
Pro to, aby spotřebiteli nenáleželo právo od smlouvy odstoupit musí být naplněny dvě podmínky. První z nich je, že zboží bylo z obalu vybaleno a druhou, že spotřebitel byl prodávajícím o tom, že není možné od smlouvy odstoupit, informován před uzavřením smlouvy. Není-li naplněna jedna z těchto podmínek, spotřebitel od smlouvy odstoupit může.
V případě odstoupení od smlouvy platí, že společnost je povinná vrátit spotřebiteli zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Na základě žádosti společnosti jsme stížnost znovu otevřeli a přeřadili na ni, aby měla možnost doplnit své vyjádření.
Dobrý den,
celá situace nás velice mrzí, peníze jsme Vám poukázali zpět na účet.
Z důvodu koronaviru jsme byli nuceni omezit provoz, avšak objem objednávek a korespondence se navýšil a převyšoval naši kapacitu.
V důsledku této vytíženosti jsme nebyli schopni reagovat na veškerou korespondenci.
Prosíme o pochopení a moc se Vám omlouváme za způsobené nepříjemnosti.
S pozdravem,
Petra Hrudková
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: