Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#40461Dluh

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.03.2020, před 5 lety

Ladislav Hurt

Znění stížnosti

Dobrý den,
po telefonické komunikaci s pracovníkem ČTÚ a na základě jeho rady zasílám stížnost na společnost O2 Czech Republic.
Zhruba před třemi měsíci, jsem úplnou náhodou, při získání žádosti o výpis s databáze Solus zjisil, že mám nějaké pohledávky u výše zmíněného operátora O2. Po dlouhodobém zjišťování o co vlastně jde a z čeho dluh vznikl mi přisel email ( viz. příloha emailu), že mi udělují smluvní pokutu ve výší 5250,- Kč za neuhrazení částky 67,41 Kč za výměnu sim karty, kterou já ani neobdržel. Po dalším pátrání nejméně u 5 pracovníků O2 my bylo zděleno, že dluh byl prědán Českému telekomunikačnímu úřadu, že dluh již nespadá pod jejich kompetenci. Poté jsem se tedy obrátil na Český telekomunikační úřad, kde mi vaše pracovnice zdělila, že ve vaší databazi o mě není ani zmíňka. Nadále si již nevím rady jak postupovat dále, proto zasílám stížnost a prosím o radu. Se zaplacením dlužné částky 5317,41 Kč nesouhlasím.
Zasílám bližší informace, (které jsou i v přiloze emailu) o smlouvě z které pohledávka vznikla:
referenční číslo : 3621070901
telefonní číslo +420723665758 pod kterým byla vedena tato služba.

Děkuji za brzkou odpověď
Ladislav Hurt


Požadované řešení

V připadě že mi budete schopni poslat nekterý vypis hovoru, či faktutu ktera mi nikdy nedorazila, tak mi zašlete čislo učtu a variabilní simbol a rád zaplatím. Pokud takový výpis neexistuje což jsem si na 99% jistý tak bych byl rad smazan ze solusu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2020 15:51, před 5 lety

Z obsahu stížnosti vyplývá, že spotřebiteli byla naúčtována částka za službu "výměna" karty SIM, přičemž spotřebitel si není vědom toho, že by k takovéto službě někdy došlo. Tudíž by dle názoru spotřebitele neměla vůbec existovat pohledávka společnosti, která je nyní navýšena o smluvní pokutu.

Ke smluvní pokutě uvádíme, že pro případ, že byla sjednána pouze v obchodních podmínkách, platí dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Eviduje-li společnost spotřebitelův dluh ze smlouvy, měla by také prokázat, že smlouva byla mezi ní a spotřebitelem uzavřena, zda byla plněna atp.

Pokud spotřebitel s poplatkem nesouhlasí, měl by jej reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.4.2020 16:15, před 5 lety

Hezký den,

dle dohledání celkové historie Vám bylo již i platebním oddělení v roce 2018 účtování částky vysvětleno, kde jste se dotazoval i na promlčení dané částky.
Pouze bych upřesnila, že částka 67,41 Kč je za výměnu SIM, kterou jste potvrdili svým podpisem na prodejně, ale částka 5250 Kč není pokuta za výměnu SIM, ale za zrušení samotného čísla.
Jestli máte dotazy týkající se dané pohledávky, doporučila bych se obrátit přímo na oddělení pohledávek pohledavky.podnety@o2.cz, které se k tomu může blíže vyjádřit.

S pozdravem

Monika Morysová
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.4.2020 19:39, před 5 lety


Ladislav Hurt

Tak bych rád viděl, dokument který jsem Vám podepsal.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.4.2020 08:40, před 5 lety

Hezký den,

v příloze Vám daný dokument přikládám.


S pozdravem

Monika Morysová
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.5.2020 15:35, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2020 16:51, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.