Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
z Vašeho e-shopu mi byla zaslána kytara nesoucí mnohočetné známky použití, neboť si ji pravděpodobně zkoušelo (hrálo na ni) mnoho Vašich zákazníků přede mnou. Na takovéto škrábance jsem neviděl žádný důvod upozorňovat, neboť kvalitu a hodnotu nástroje dle mého názoru nijak nesnižují. Vzhledem k Vašim obchodním podmínkám je logické, že zákazník během Vámi nabízené 30denní lhůty bude na nástroj hrát, což nemůže zůstat beze stop. A jelikož jsem na nástroji nezanechal o nic více stop než mí předchůdci, odmítám být trestán pokutou 9 738,- Kč (20% z celk. ceny), kterou jste mi "vyměřili".
Fender American Original 50s Telecaster Butterscotch Blonde Maple, č. objednávky: 20218002825
Prosím Vás tedy o splnění této Vaší deklarace "Sami jsme muzikanti a víme, že výběr vhodného hudebního nástroje rozhodně není nic jednoduchého. Jsme kdykoli připraveni Vám s výběrem pomoci, ale přesto se může stát, že Vám zakoupený nástroj prostě „nesedne". Chápeme to, a proto Vám místo standardních 14 dnů na odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu nabízíme od nákupu celých 30 dnů na vrácení zboží." a nezklamání mé důvěry ve Váš obchod. (Např. Kytary.cz tyto podmínky deklarují též a dle mých bohatých zkušeností s nimi je i 100% dodržují.)
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Je-li mezi stranami ujednána doba delší, pak se řídí nárok na odstoupení touto smluvně sjednanou dobou.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. V odůvodněných případech tedy může prodávající poměrně k poškození zboží snížit cenu vrácených peněžních prostředků.
Spotřebitel by se měl pokusit prodejci prokázat, že zboží bylo poškozené již v době předání (kupř. fotografie či svědecká výpověď).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.