Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
31.1.2018 jsem v Datartu Kolín koupil televizor SansungU32M5602AK. Při prodeji jsem byl ubezpečen, že televizor je vybaven pro příjem DVB T 2. Anténu mám nasměrovanou na vysílač Krásno, síla signálu je 82% kvalita signálu je 100%. Programy ČT snadno chytnu v signálu DVB T2 - HD, Programy Nova a Prima v kvalitě T2 vůbec nelze chytat, síla signálu je 0% kvalita signálu je 0%. Někdy po cca 3-10 minutách program naskočí v T2, síla signálu je cca 80%. Vypadá to, že televizor listuje a hledá. Příjem na anténě je dle mechanika je v pořádku.
Vypadá to, že tento typ televizoru není vybaven pro příjem v DVB T2 signálu. Při tom vysílač Krásno začne vysílat v novém signálu až v červnu 2020. Dříve jsem na tuto chybu nemohl přijít, v čem je problém. Zřejmě se jedná o skrytou vadu.
Na internetu se objevilo, že některé typy Samsungu prostě nový signál DVB T2 nepřijmou, ale proč mne v obchodě ubezpečili, že signál přijmu. To mám vyhodit dalších 10 000, - Kč a za dva roky a jeden měsíc si mám koupit novou televizi a předpokládat, že jsem si koupil dobrý televizor. Žádám Vás o solidní vyřešení tohoto problému. Dělaly se pokusy se dvěma televizory, jeden byl Samsung a ten měl problém program načíst. Prosím o vyřešení problému, když uběhl jeden měsíc po záruce a z nejbližšího vysílače Krásno ještě nemůžu nové vysílání přijmout.
televizor Samsung UE32M5602 LED TV 30-32, seriové číslo OD543HAJ900173W
vyměnit vadný televizor, který není schopný přijímat vysílání v DVB T2 za funkční televizor.
|
Tweet |
V popsaném případě by se mohlo jednat o nesplnění jakosti při převzetí. Konkrétně by mohlo jít o to, že věc nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, což je v rozporu s ustanovením § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Práva z vadného plnění je kupující oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží vyskytla na tomto zboží vada. Zde je evidentní, že vada byla přítomna od počátku (špatný příjem určitého typu signálu). Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Kupující má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (viz ustanovení § 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
V případě odstoupení od smlouvy se dle § 2004 odst. 1 občanského zákoníku závazek zrušuje od počátku. Tzn., že strany si musejí vrátit to, čím původně plnily. Jestliže tedy kupující za zboží zaplatil penězi a nevyžil žádnou poukázku atp., není možné, aby mu takovou formou byly vráceny prostředky, které na koupi vynaložil. Stejně tak není možné nutit k odběru jiného zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
ze strany výrobce bylo v tomto případě zákazníkovi nabídnuto řešení pro posouzení možnosti udělení vstřícného kroku, které je však vzhledem k internímu nastavení naší společnosti podmíněno mimozáruční servisní diagnostikou výrobku u autorizovaného servisního střediska Samsung.
Níže zasíláme odkaz pro možnost dohledání nejbližších autorizovaných servisních center Samsung.
https://www.samsung.com/cz/support/service-center/
Vzhledem k aktuální situaci doporučujeme nejdříve provést telefonický kontakt, aby byly předem domluveny podmínky převzetí zařízení ze strany servisního centra.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
The Park - V Parku 2323/14
148 00 Praha 4 - Czech Republic
Takové řešení ze strany výrobce je možné. Práva z vadného plnění má spotřebitel vůči prodávajícímu, případně vůči servisu určenému k provádění záručních oprav. Ti jsou potom povinni vyřídit reklamaci bezplatně.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.
Výrobce Samsung mi nabízí v rámci smírného řešení, abych si zaplatil diagnostiku a domlouval se s prodejcem, nebo opravnou.
Samsung mi také nabídl dálkovou diagnostiku, protože máme internet. Opravář, kterého Samsung kontaktoval nám řekl, že dálkovou diagnostiku dělat nebude a že si televizi máme přivést do Říčan (jsme u Kutné Hory) tam si ji převezme a provede diagnostiku, kolik dní to bude trvat neupřesnil a jestli dostaneme náhradní televizor také ne. Tolik o smírném řešení. Prodejce prohlásil, že reklamace není v záruční době a že s tím nemůže nic dělat.
Příjem signálu dle ČTÚ je v místě našeho pobytu v pořádku, přeměřil ho pan Kadela z ČTÚ. Vyměnili jsme i anténu, protože technik říkal, že máme anténu citlivější na příjem, technik na nové anténě příjem přeměřil, přeměřil signál i na příjmu do televize a signál byl v pořádku , zkoušeli jsme také použit zesilovač, to však televize nechytla žádný signál. Nakonec technik přinesl svůj televizor značky ECG, který byl půl roku starý a připojil ho na naši anténu a jeho televizor šel bez problémů, přepínal stanice bez problémů a bez hlášení, že není signál.
Vypadá to, že tento typ televizoru, ač prodejce i výrobce deklaroval, že přijímá signál v kvalitě DVB T2, není pro tento signál dostatečně vybaven. Pracovník prodejce říkal v březnu 2020, že televizory Samsung vyrobené před cca dvěma lety mají velmi citlivý tuner a mají problém ze signálem DVB T2. Sám údajně přešel na internetové vysílání, čím se z televize stal monitor. Reklamační pracovnice prodejce říkala, že s reklamací měsíc po záruce nemůže nic dělat, že bychom si mohli pořídit set top box. V obou případech by se televize, která má být vybavena příjmem signálu DVB T2 vyřadila z příjmu signálu. Na internetu se objevilo, že některé typy Samsungu prostě nový signál DVB T2 nepřijmou.
Zakoupili jsme si televizi, která zřejmě nemá deklarované vlastnosti, na což jsme bohužel přišli měsíc po záruce. Tím, že jsme se snažili řešit problémy s anténou, jsme po delší době přišli na to, že je závada v televizoru. Nenapadlo nás, že by nová televize, mohla mít nějaké problémy s tunerem, který si dělá co chce.
To si mám za dva roky a jeden měsíc koupit novou televizi a předpokládat, že jsem si koupil dobrý televizor ? Považovali bychom za slušné, kdyby Samsung případné problémy s tunery přiznal a že tunery, které dodávali do TV cca před dvěma lety, nebyly na tento český signál dostatečně vybaveny protože byli velmi citlivé. Jak výrobce přezkoušel televizi na české vysílání DVB T2 v době před dvěma lety a kdy vůbec byla televize vyrobena?
Žádám Vás o solidní vyřešení tohoto problému, nejlépe u nás v bydlišti.
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.