Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dnes s ohledem na situaci na reckych hranicich a pandemii koronaviru jsme chteli zrusit zájezd.
Při placení zájezdu nam bylo jasne řečeno do telefonu že pokud zajezd zrušíme do 28.dubna bude storno poplatek 1000kč.
Nicméně dnes nám bylo řečeno ze penizky zpět nedostanem a dokonce máme zaplatit pokutu 6000kč na osobu za vynaložené naklady cestovky, nato jsme reagovali že chceme tedy zaslat nahrávky na email a že to necháme prošetrit D testem a čoi tak nám bylo řečeno že to předají vedoucímu.
Po telefonátu s vedoucím je již situace příznivějši , nicméně po nás invie stále chce uhradit v součtu cca 5500kč za vynaložené náklady cestovkou plus že nám nic nevrátí.
Zájezd , dovolená , číslo zajezdu invie 6972956
Byl bych rád kdyby mi invia vrátila peníze a já zaplatil pouze storno poplatek který mi slibovala tudíž 1000kč na osobu.
|
Tweet |
Pokud zaměstnanec, který jedná jménem společnosti, sdělil, že stornopoplatek před 28. dubnem bude ve výši 1000 Kč, zavázal tím společnost a ta je povinna sjednané výši dostát. Spotřebitel má tedy nárok na to, aby mu byl účtován storno poplatek ve sjednané výši, může se však nacházet ve složité důkazní situaci.
Na vydání nahrávky má spotřebitel nárok, neboť článek 15 odst. 1 GDPR říká, že "subjekt údajů má právo získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům."
Článek 15 odst. 3 GDPR říká, že "Správce poskytne kopii zpracovávaných osobních údajů. Za další kopie na žádost subjektu údajů může správce účtovat přiměřený poplatek na základě administrativních nákladů."
Úřad na ochranu osobních údajů již v minulosti poskytl své stanovisko (ještě za účinnosti staré úpravy) ohledně práva na informace v případě existence záznamu hovoru v call centru. Dostupné zde: https://www.uoou.cz/sdeleni-uradu-pro-ochranu-osobnich-udaju/d-1807/p1=2062
Pokud společnost svou zákonnou povinnost nesplní, může spotřebitel podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Více informací k problematice zájezdů v nastalé situaci je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-7953/koronavirus-a-ruseni-zajezdu
Nepodaří-li se spor s cestovní kanceláří vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.