Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.3.2020 jsem společnosti Česká srovnávací s.r.o. poslal doporučeně odstoupení od smlouvy v tomto znění:
Odstoupení od smlouvy o zajištění výhodných dodávek energií
Číslo smlouvy: CS524121
Vzhledem k tomu, že smlouva o dodávce energií se společností General Energy nezaručuje dodávku levnějších energií, ale naopak, hrozí navýšení mých nákladů, považuji uzavření smlouvy s touto společností za podstatné porušení smlouvy mezi mou osobou a Českou srovnávací,s.r.o..
Z tohoto důvodu a v souladu s § 2002 odst. 1 zákona č.89/2012 Sb. od této smlouvy odstupuji a zároveň odvolávám plnou moc, kterou jsem vaší společnosti za účelem sjednání výhodných dodávek energií poskytl.
S pozdravem.....
Jako odpověď mi přišlo vyrozumění z 10.3.2020 v tomto znění:
Vážený zákazníku,
na základě doložení písemného odstoupení od Objednávky o zajištění výhodných dodávek energií CS524121 Vám sděluji toto rozhodnutí.
Dne 10.3.2020 akceptujeme zrušení dané Objednávky do dalších kol soutěže.
Je však velmi důležité dodržet podmínky Objednávky z prvního kola soutěže a nenarušit přechod k vítěznému dodavateli v daném termínu.
Mám na toto rozhodnutí nějak reagovat? Přeci když odstoupím od smlouvy, ruší se smlouva od samého počátku. Navíc jsem odstoupil právě proto, že svou část smlouvy společnost porušila, neboť sjednala dodávky energie pro mě nevýhodné.
Pouze chci vědět, jestli mohu odstoupení od smlouvy považovat za vyřízené, nebo mám nějak reagovat a Českou srovnávací upozornit, že jelikož jsem od smlouvy odstoupil, smlouva je tím pádem zrušena od svého počátku a k vítěznému dodavateli přestupovat nebudu.
|
Tweet |
Pro řešení případu je klíčové, že se jedná o smlouvu o zastoupení ve věci "zajištění výhodných dodávek energie" (či obdobné formulace jako "zajištění nejvýhodnějšího dodavatele", "snížení nákladů za energie" atp.). Tím je dán účel smluvního zastoupení, stejně tak je tímto dán i pokyn pro zastupující společnost - vyjednat nižší cenu nákladů na energie.
Pokud v rozporu s tímto pokynem zastupující společnost uzavřela smlouvu s vyššími náklady (tudíž pro spotřebitele v žádném případě ne výhodnou), jde o podstatné porušení smlouvy. Plyne tak z § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., protože se jedná o porušení, o němž zastupující společnost musela vědět, že pokud by takové porušení spotřebitel předpokládal, nikdy by s ní smlouvu neuzavřel. Zastupující společnost opravdu nemohla předpokládat, že by s ní spotřebitel uzavřel smlouvu, pokud by věděl o tom, že bude vysoutěžena ve skutečnosti vyšší cena. Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku. To znamená, že po odstoupení spotřebitel není zavázán jednáním zastupující společnosti vůči novému dodavateli energií.
Navíc, odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu.
Z preventivních důvodů dodáváme, že dle § 11a odst. 3 energetického zákona platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.