Počet nahlášených stížností: | 91 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na webu rivalenti.cz jsem objednal roušku Eugi(číslo objednávky 1999169).
Následně jsem zjistil, že se jedná o podvodný obchod a zaslal informaci o zrušení objednávky.
Obdržel jsem toto vyjádření:
Vážený zákazníku,
toto nás moc mrzí, bohužel informaci jsme měli uvedenou v obchodních podmínkách a za Vaši zásilku jsme již zaplatili dodavateli. Zásilka již byla pravděpodobně expedována a je na cestě od našeho zahraničního dodavatele.
Při kontrole objednávky bylo zjištěno, že je bohužel již opravdu expedována. Pokud by nebyla, mohli bychom Vám ihned vrátit peníze na účet. V tomto případě to bohužel není možné, moc nás to mrzí.
Děkujeme za pochopení. Zásilka Vám dorazí ve stanovené lhůtě, tak jak jste si objednal a souhlasil s obchodními podmínky.
S přátelským pozdravem,
Hana Veselá
Zákaznická podpora
Reagoval jsem tímto sdělením:
Dobrý den
Na základě § 53 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, využívám svého zákonného práva a odstupuji od uzavřené kupní smlouvy týkající se níže uvedeného zboží.
V případě, že nehodláte toto respektovat, předám tento případ ČOI.
Protistrana již nereagovala a telefonicky se nelze spojit.
Elastická rouška Eugi, černá barva, objednávka č.1999169
Vrácení peněz
|
Tweet |
V případě uzavření smlouvy distančním způsobem (např. na e-shopu, po telefonu atd.) má spotřebitel ze zákona právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží. Toto je upraveno v § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V souladu s evropskou směrnicí o právech spotřebitelů může však odstoupit od smlouvy ještě před převzetím zboží. Možnost odstoupit od smlouvy je tedy možná i před doručením zboží. Jedná se o bod 40 preambule směrnice č. 2011/83/EU o právech spotřebitelů.
Pokud odstoupení od kupní smlouvy zašle spotřebitel ještě před vyexpedováním zboží, nemá povinnost zaslané zboží přebírat. V opačném případě, kdy odstoupení zašle až po expedici, bude muset spotřebitel zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady. Prodejce má dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, povinnost vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.