Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Dne 27.2.2020 jsem si objednal u fy System Centre mobilní telefon Samsung S8.Pozaplacení částky 7 969,-Kč a rozbalení zásilky jsem zjistil ,že ačkoliv byl výrobek označen jako voděodolný -zadní část telefonu byla rozevřena -zadní část telefonu nepasovala a nebyla spojeja s telefonem.Tímto zjištěním jsem považoval telefon za rozbitý .
Telefon jsem doporučeně poslal zpět dodavateli na jejich adresu společně s dopisem ,že odstupuji od kupní smlouvy a požaduji vrácení peněz.Podle zákona o vrácení vadného zboží do 14 dnů.
Fy System Centre se mnou od té doby nekomunikuje- a navic mi Česká pošta oznámila,že zmíněný balík leží u nich v Praze na poště a zmíněná fy ho nechce vyzvednout.Takže 20.3.2020 ho pošlou zpět na moji adresu.
František Viktora
(adresa viz referenční údaje)
Samsung Galaxy S8 G950F 64GB černá
Vzhledem že výrobek neodpovídal nabízenému a mnou zakoupenému zboží požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.