Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#4052Mobilní telefon se přehřívá a má pak omezenou funkčnost

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 měsíců 14 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.08.2014, před 10 lety

Josef Wencel

Znění stížnosti

Dne 1.6.2014 jsem v cene 17.474 Kc vcetne pojisteni nahodileho poskozeni v cene 826 Kc zakoupil u spolecnosti Mironet mobilni telefon Sony Xperia Z2. IMEI telefonu: 352876066623171 .

Jelikoz jsem prechazel z predchoziho modelu Sony Xperia Z a nasledne Z1 na tento novejsi, zcela logicky jsem se pri vyberu opiral o parametry vyrobce i parametry uvedene na strankach Mironet eshopu , viz:
https://www.mironet.cz/sony-xperia-z2-d6503-cz-distribuce-52quot-3-gb-ram-16-gb-21-mpix-android-44-cerna+dp204338/

Zde je mj. mezi parametry a vlastnostmi telefonu uvedena moznost nataceni videa v ultravysokem rozliseni, oznacovane jako 4K. Podotykam ze tato vlastnost nema na strankach eshopu Mironetu ani strankach vyrobce uvedene jakekoli doplnujici omezujici parametry a vlatnosti teto funkce.

Bohuzel se telefon pri pouziti teto funkce (nahravani videa v rozliseni 4K) po par minutach zacne prehrivat a integrovana aplikace fotoaparatu vyrobce (soucasti zakladniho firmware) spadne. Dale neni mozno po mnoho minut fotoaparat pouzivat vubec - jak pro nataceni v jakemkoli rozliseni tak ani pro fotografovani.

Tento problem se projevil a zacal me velmi obtezovat pri moji nedavne dovolene a z tohoto duvodu jsem telefon po navratu dne 6.8.2014 reklamoval - cislo reklamace RA14C14010.

Tato reklamace byla uzavrena s vyjadrenim autorizovaneho servisu (Arvato Stochov), ktery pripusti a je si zcela vedom tohoto omezeni a dale se vyjadruje ve smyslu, ze je toto chovani bezne. Dale vsak pripousti, ze by mela byt tato vlastnost (resp.problem) v budoucnu opravena. Toto vyjadreni o budouci oprave je samo o sobe dle meho nazoru dostacujici na odstoupeni od smlouvy z duvodu rozporu inzerovanych vlastnosti (nataceni 4K) a jeho realneho fungovani (nataceni 4K mozne jen par minut, nasledne fotoaparat po dobu az nekolik desitek minut zcela nepouzitelny a nefunkcni).

Tento nesouhlas s vracenim telefonu bez opravy a odmitnuti meho pozadavku o odstoupeni od smlouvy (z duvodu nefunkcni klicove vlastnosti nataceni ve 4K, ktera zapricini nefunkcnost fotoaparatu po mnoho dalsich minut) bylo zaznamenano dne 15.8.2014 pod cislem nove reklamace RA14C14658.

At bude vyjadreni servisu na tuto reklamaci jakekoli, domnivam se, ze z povahy veci, kdy nelze bezne inzerovanou funkci bez omezeni pouzivat a tato nasledne jeste omezi dalsi funkce telefonu (tedy po nataceni kratkeho videa v rozliseni 4K pak nelze vubec ani fotografovat) je toto vyrazne omezeni funkcnosti, ktere jsem jako spotrebitel z povahy veci nemohl jakkoli ocekavat a zadam o odstoupeni od kupni smlouvy.

Na reklamacnim odd. Mironetu mi pri nesouhlasu s poslednim vyjadrenim servisu nebyli schopni ohledne odstoupeni od smlouvy cokoli rict a proto jsem trval na dalsi reklamaci, nicmene si myslim, ze prodejce by se mnou mel vyresit zadost o odstoupeni primo, nez telefon posilat opet do servisu Arvato k dalsimu vyjadreni, ktere bude pravdepodobne stejne jako to posledni.

Trvam tedy na rozdilu inzerovanych a realnych vlastnosti a zadam o odstpueni od kupni smlouvy.

Z internetu jsem se docetl ze stejny problem s prehrivanim a naslednym problemem s fotoaparatem trapi stovky dalsich uzivatelu po celem svete.

Pro priklad uvadim naopak moji zkusenost se zapujcenym telefon Samsung Galaxy S5, ktery ma take funkci nataceni vida v rozliseni 4K, a zde u tohoto telefonu je mozne nataceni prakticky po jakoukoli dobu a naledne je mozne bez omezeni ihned po nataceni i nadale pouzivat fotoaparat - presne takto si predstavuji tuto funkcni i u telefonu Sony Xperia Z2, ktery ovsem nasledne nejakou dobu pro fotografovani a nataceni vubec nelze pouzit.


Produkt

Mobilní telefon Sony Xperia Z2 (D6503), IMEI: 352876066623171


Požadované řešení

Okamzite odstoupeni od kupni smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2014 09:31, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu dle § 2161 občanského zákoníku, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, spotřebitel může požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Z vyjádření spotřebitele vyplývá, že servis v podstatě připustil existenci vady bez toho, aby jí v zákonné lhůtě odstranil. Skutečnost, zda se jedná o běžnou vlastnost by měl prokázat prodávající.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.9.2014 10:47, před 10 lety

Dobrý den pane Wencele,
bylo uznáno odstoupení od kupní smlouvy a 19.8. vám byl vystaven dobropis.

S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2015 14:38, před 10 lety

Stížnost považujeme za uzavřenou s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.