Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
Dne 6.3.2020 jsem přes eshop Vodafone objednal telefon Huawei P30 Lite a mobilní tarif "Tarif se vším všudy" za 799 Kč.
Ještě ten stejný den ve 14:57 jsem volal na operátora, že chci objednávku stornovat včetně přenosu telefonního čísla. Bylo mi řečeno, že stačí neprevzit zásilku české pošty a tím se objednávka zruší.
Ten den mi přišla zpráva o převzetí zásilky Českou poštou. Když mi volal kurýr, sdělil jsem mu, že má zásilku vrátit zpět. C. Zásilky DV7400691742F.
Přišla mi poté SMS, že přenos čísla proběhne. Volal jsem tedy na operátora znovu v 16:27 a bylo mi řečeno, že se dá požadavek na portační oddělení a přenos bude zrušen. Přišla mi SMS s číslem požadavků 1-253118917064 s datem vyřešení 13.3.
Nic se nevyresilo a v pátek 13.3.mi přišla SMS, že přenos čísla proběhne 16.3.
Volal jsem tedy opět na operátora 13.3. v 9:28 s tím, že přenos neměl proběhnout. Opět se opakovala situace, kdy operátor přislíbil zrušení přenosu čísla. Tentokrát pod číslem požadavků 1-254707750600 s datem vyřešení 16.6.
Samozřejmě, že nic zrušeno nebylo a číslo k tomuto operátorovi bylo převedeno a smlouva, kterou jsem stornovat probíhá, jako bych zásilku převzal a podepsal.
Měl jsem v tu chvíli telefonní číslo prevededeno a nemohl jsem jej používat, protože jsem neprevzal zásilku, ve které by mi přišla Sim karta.
Volal jsem tedy opět na operátora, vše vysvětlil a zadal požadavek na výpověď smlouvy. Bylo mi řečeno, že do pěti dnů se mi někdo ozve. Navic jsem musel zadat náhradní číslo, na které mi mělo být volno, protože aktuální jsem nemohl používat. Nemohl jsem však být 5 dní bez svojeho čísla a proto jsem jel na pobočku s tím, že výpověď bude rychlejší osobně.
Vše jsem domluvil s prodejcem a přišla mi SMS s číslem požadavků 1-255276353171 s datem řešen 21.3.
Kdyz se však nyní dívám v aplikaci můj Vodafone, hlásí mi, že nemám žádné požadavky k řešení. Předpokládám tedy, že by se opět nic nedělo.
Nemám na takovéto jednání operátora opravdu nervy, jelikož bych chtěl mít již číslo převedeno k operátorů jinému.
V aplikaci také vidím, že se k účtován částce počítá také splátka za telefon, který jsem však neprevzal a byl vrácen zpět.
Mobilní tarif + telefon + převod cisla
Okamžitá výpověď smlouvy a zaslání čísla cvop pro převod k jinému operátorovi.
Nefakturovani částky za mobilní telefon, pouze poměrnou část tarifu.
Vyslechnuti záznamu hovoru s operátory a zjištění, proč ani jeden z požadavků nebyl vyřešen, jak měl a došlo až k této situaci.
|
Tweet |
V případě uzavření smlouvy prostředky dálkové komunikace, má spotřebitel ze zákona nárok na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu. V případě uzavření smlouvy s operátorem tato lhůta na odstoupení začíná běžet ode dne doručení písemného vyhotovení smlouvy.
Právo odstoupit od smlouvy vzniká přímo ze zákona. Jedná se o jednostranné právní jednání, které uplatňuje spotřebitel, a které nepotřebuje žádné schválení či podobný úkon ze strany operátora. Zároveň operátor není oprávněn účtovat jakékoli poplatky či sankce v souvislosti s právem od smlouvy odstoupit.
V případě nevyřešení sporu by se spotřebitel mohl obrátit na Český telekomunikační úřad, který je subjektem příslušným pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů v oblasti elektronických komunikací.
Dobrý den, pane Beňoviči,
mrzí mě, že služby Vodafonu už nechcete využívat, a omlouvám se, že přenos čísla proběhl, i když jste žádal o jeho zrušení.
Pro vyřešení této situace prosím kontaktujte naše specialisty prostřednictvím Reklamačního formuláře, který najdete na https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/, nebo písemnou reklamací, kterou můžete poslat na adresu:
Vodafone Czech Republic, a. s.
Reklamační oddělení
náměstí Junkových 2
155 00 Praha 5
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Dobrý den, formulář jsem vyplnil. Doufám, že problém bude vyřešen v co nejkratším možném čase.
K uzavření smlouvy bych chtěl říct, že v případě objednávky přes internet neuzavírám smlouvu ve chvíli, kdy produkt objednám, ale ve chvíli, kdy zásilku přebírám od přepravce a podepíšu, což se nikdy nestalo. Tím pádem smlouva neměla nikdy běžet a neměl jsem tedy ani řešit nějakou výpověď.
To bohužel není zcela přesné - smlouva může vzniknout i pouhým provedením objednávky na internetu, dokonce i souhlasem v telefonním či běžném hovoru. To ale nic nemění na tom, že v případě uzavření smlouvy přes internet či jiným prostředkem komunikace na dálku má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů (viz výše).
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den, pane Beňoviči,
Vaši reklamaci jsme v pořádku obdrželi, evidujeme ji pod číslem 193194. Odpovíme Vám co nejdříve, nejpozději v zákonné lhůtě 30 dnů.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Dobrý den,
Děkuji za info.
Pro Vaše info, už mám vyplněné formuláře, připravené na odeslání na český telekomunikační úřad.
Přibyla zde také položka, že jsem byl osobně v pondělí 16.3.na pobočce podat výpověď. K tomu mi přišla zpráva s číslem požadavků 1-255276353171 s vyřešení ke dni 21.3. Do dneska k žádnému dalšímu řešení nedošlo a v aplikaci vidim, že nejsou žádné požadavky k řešení. Není možné, že takhle "zmizne" požadavek na výpověď a vaše společnost se tváří, že se nic neděje.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.