Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
16.3. jsem objednala a zaplatila 10 kusů roušek na obličej za 399 Kč na stránkách Vsevakci.cz. Ještě ten den přišlo potvrzení o zaplacení platby i faktura. Tím ale solidní jednání firmy DAMAINVEST s.r.o. končí. Na faktuře je uveden telefonní kontakt 732 408 589. Na uvedené číslo se nedá dovolat, neexistuje. Na internetu jsem se dověděla, že špatnou zkušenost s touto firmou má víc lidí.
Rouška na ústa 10 kusů
Firma DAMAINVEST s.r.o. Rybná 716/24, 11OOO PRAHA se zřejmě už delší dobu beztrestně obohacuje internetovým ,,prodejem". Samozřejmě bych chtěla buď vrátit peníze nebo obdržet zaplacené zboží. Ale hlavně chci na firmu upozornit a tím zabránit dalším podvodům.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitelka doplnila stížnost o následující vyjádření:
16.3. jsem objednala a zaplatila 10 kusů roušek na obličej za 399 Kč na stránkách Vsevakci.cz. Ještě ten den přišlo potvrzení o zaplacení platby i faktura. Tím ale solidní jednání firmy DAMAINVEST s.r.o. končí. Na faktuře je uveden telefonní kontakt 732 408 589. Na uvedené číslo se nedá dovolat, neexistuje. Na internetu jsem se dověděla, že špatnou zkušenost s touto firmou má víc lidí. 19.3: jsem využila služby VašeStížnosti.cz a popsala svůj případ. Krátce na to jsem obdržela mail od VSEVAKCI.cz s oznámením, že má objednávka byla právě odeslána. S dodatkem, že přijde od 10 do 40 dnů a možná nepřijde kompletní, ale po částech. Na stránkách není o tak dlouhé dodací lhůtě zmínka.
Požadované řešení
V této situaci bych uvítala vrácení peněz. Roušky už mám.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.