Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16. 11. 2012 jsem koupila přes e-shop počítačovou myš SteelSeries XAI.
- 5. 6. 2014 jsem odeslala myš na reklamaci v souladu s reklamačním řádem společnosti.
- 3. 7. 2014 mě prodejce kontaktoval - reklamace byla zamítnuta výrobcem z důvodu rozdílného sériového čísla. Prodejce navrhl řešení: myš mi nepošlou zpět, ale oni ještě jednou pošlou myš na reklamaci. Souhlasila jsem, prodejce myš zaslal znovu k reklamaci.
- 30. 7. 2014 dorazila zásilka s myší zpět s vyjádřením technika: Reklamace zamítnutá výrobcem! Nejedná se o produkt, který byl původně zakoupený. Liší se sériové číslo výrobku.
- sériové číslo výrobku nebylo uvedeno na faktuře, nemám žádný důkaz, že jsem k reklamaci poslala myš u nich zakoupenou. Mám pouze své čestné prohlášení, že jsem výrobek nezaměnila. Prodejce mi při telefonátu 3. 7. potvrdil, že můj nákup ve svém systému dohledali.
- ještě ten stejný den (30. 7.) jsem kontaktovala prodejce a snažila jsem se s ním domluvit, jak mám dál postupovat. Prodejce mi pouze zopakoval důvody zamítnutí reklamace. Nabídnul se, že myš může posílat opakovaně do servisu, i když výsledek mi nezaručí.
- kontaktovala jsem poradenskou službu dTest; kontaktovali jsme znovu prodejce, ale bez výsledku
- hlavní argument na prodejce na doporučení poradny dTest: přijetím zboží k reklamaci a samotné reklamační listy dokládají, že reklamované zboží bylo koupeno u uvedeného prodejce
- argument prodejce: uvedl, že volal na ČOI, a tato podmínka se údajně nevztahuje na zboží přijaté poštou - komunikace na dálku
- mám k dispozici originální fakturu, reklamační listy, podací lístek
SteelSeries počítačová myš XAI. Seriové číslo výrobku je 62012. Prodejce uvedl, že správné číslo by mělo být 62135. Tuto skutečnost si nemám kde potvrdit. Seriové číslo výrobku nebylo na faktuře uvedeno.
Vrácení peněz
|
Tweet |
V tuto chvíli je vhodné zdůraznit, že sám prodávající nerozporuje, že spotřebitelka u něj výrobek zakoupila. Odpovědný za vyřízení reklamace je prodávající, jeho vzájemné vztahy se servisem nejsou pro spotřebitele podstatné.
Prodávající také odpovídá za označení zboží a vystavení potřebných dokladů. Pokud v tuto chvíli není v dokladech uvedeno sériové číslo, spotřebitelka si tuto skutečnost nemohla ověrit a mělo by se vycházet ze specifikace obsažené v kupním dokladu.
Vzhledem k tomu, že podnikatel nevyužil možnosti vyjádřit se k případu, a s ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.