Společnost


UNIQA pojišťovna, a.s.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#40543Pojištění storna zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

26 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2020, před 5 lety

Lukáš Honek

Znění stížnosti

Storno zájezdu pojištěno před termínem pandemie. Pojišťovna vydala upřesnění podmínek vzhledem ke koronaviru s platností od 16. 3. 2020. V těch se kompletně zříká odpovědnosti. Zaslán dotaz na pojišťovnu, termín uzavření smlouvy nehraje roli, tyto podmínky platí.

Pandemie je svého druhu přírodní katastrofa, která v pojistných podmínkách uvedena je, i když není vyjmenována.


Produkt

smlouva 3358423320


Požadované řešení

V tuto chvíli lze dovolenou stornovat a přijít o zálohu 640 EUR, tedy pojišťovna by hradila 80 %. Nebo lze vyčkat léta a riskovat škodu 2560 EUR. První varianta se jeví aktuálně vhodnějším kompromisem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2020 17:59, před 5 lety

Je v zájmu společnosti, aby se svými klienty efektivně komunikovala. UNIQA pojišťovna, a.s. se však rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně je možné využít i ostatní kontakty uvedené na webových stránkách pojišťovny www.uniqa.cz.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Závěrem v krátkosti uvádíme pouze obecné stanovisko.
Problematice rušení zájezdů jsme se věnovali v tomto článku: https://www.dtest.cz/clanek-7953/koronavirus-a-ruseni-zajezdu. Pokud by zájezd měl proběhnout nyní, kdy nařízením vlády zakázáno občanům ČR vycestovat do zahraničí, nebo ve chvíli, kdy je daná destinace zasažena pandemií nemoci Covid-19, měl by spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení celé zaplacené částky. Vzhledem k tomu, že má zájezd proběhnout až v létě letošního roku, a nemůžeme nyní s jistotou předvídat vývoj budoucí situace, nárok na odstoupení od smlouvy bez sankce v tuto chvíli nevzniká. Pokud by však situace trvala nadále i v době zájezdu, spotřebitel by měl nárok na vrácení celé zaplacené částky, čímž by odpadl problém s pojištěním storno poplatku, neboť cestovní kancelář by měla povinnost vrátit celou peněžní částku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.