Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#40545Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.03.2020, před 5 lety

Adam Vašíček

Znění stížnosti

24.1.2020 dopoledne jsem v Čimicích koupil automobil. Prodejcem mi byl představen jako sice opotřebovaný, ale připraven na plné použití bez problémů. Při podpisu smlouvy jsem zjistil, že automobil byl havarovaný, nicméně prý po opravě. V předávacím protokolu sice prodejce uvádí, že se "jednotlivé součástky podléhající opotřebení mohou blížit konci své životnosti", nicméně neupozornil mě na nefunkční palivoměr (projevilo se ihned po natankování při zpáteční ceště z autobazaru domů, hlášeno prodejci telefonicky v den koupě), dle předávacího protokolu má chladící systém "standardní funkci", ale při první jízdě na dálnici ve vyšší rychlosti začala unikat chladící kapalina (cca tři týdny po koupi). Po dolití kapaliny ostřikovačů v servisu zjistili, že je prasklá nádržka ostřikovačů a rozbitý motorek ostřikovače. A u rozbitého zámku zadních dveří (cca po měsíci po prodeji) v servisu zjistili neodbornou opravu sekundovým lepidlem. Nacenění oprav autorizovaným servisem cca 25.000,-


Produkt

VW Amarok, první registrace 2013


Požadované řešení

Jelikož reklamuji pouze vady, u kterých zpětně vyplynulo, že na vozidle byly již při prodeji a nebyly mi jako kupujícímu sděleny, žádám Vás o přehodnocení Vašeho postoje k reklamaci a k proplacení uvedených oprav automobilu dle dodaných nacenění autorizovaným servisem v Šumperku v plné výši:
1) oprava systému ostřikovačů: 2.317 Kč
2) oprava chladícího systému: 11.106 Kč
3) oprava palivoměru a zámku pravých zadních dveří: 11.187 Kč
celkem: 24.610 Kč

Pozn. autorizovaný servis v Šumperku má nižší sazby v porovnání s velkými servisy jako Louda, Jarov, Barth apod.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2020 18:31, před 5 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Prodávající je dle ustanovení § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje (reklamační protokol).

Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.4.2020 14:22, před 5 lety

Vážený pane Vašíčku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.5.2020 15:35, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2020 16:50, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.