Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Společnost Alza.cz a.s. zamítla naši reklamaci výše uvedeného přístroje vedenou jimi pod SRE14210471. Záruka nebyla uznána z důvodu nahrání neoriginální verze operačního systému.
V předchozí komunikaci k nabídce mimozáruční opravy jsme vysvětlili, že manželka, která telefon používala, žádnou změnu na jeho systému neprovedla.
Na naši argumentaci popírající změny systému prodejce nereagoval. Z telefonického dotazu na servis, který pro prodávajícího posouzení přístroje zajišťoval jsem zjistil, že nejsou schopni určit konkrétní software, který měl poruchu způsobit. Projev závady a současný stav systému podle nich ale poukazuje na tyto zásahy. Jak to chápu, jde o jejich pravděpodobnostní závěr. Zkoušeli systém znovu nahrát, ale stav zůstal. Mám za to, že společnost postupuje v pochybnostech v neprospěch zákazníka, což mě jako jejich dosud stálého klienta mrzí.
Samsung Galaxy S3 mini
Záruční oprava, výměna zboží, odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Z informací, které jsou nám dostupné, nevyplývá v jaké fázi záruční lhůty byla reklamace uplatněna. Pokud by se jednalo o reklamaci do 6 měsíců od koupě, leží důkazní břemeno ohledně tvrzení, že se o vadu nejedná, dle § 2161 občanského zákoníku na prodejci. Poté by musel existenci vady prokazovat spotřebitel. Za spolehlivý důkaz se považuje nezávislý objektivní odborný posudek.
Spotřebitel také neuvádí, o jakou vadu se jedná. Pokud by se např. jednalo o vadu, která není softwarového typu, reklamace by neměla být z tohoto důvodu zamítnuta.
Vzhledem k tomu, že se podnikatel rozhodl nevyužít možnosti reagovat, tímto stížnost uzavíráme pro nereakci subjektu.