Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.3.2020 si manželka zaplatila roušky na obličej s tím že budou 19.3.2020 ve 12 hodin. Místo aby jsme obdrželi zboží bylo nám řečeno
že budou v 18 hodin. Jelikož se nemůžeme dostavit, tak jsme chtěli vrátit peníze. Což jsme se dozvěděli že je to zakázková výroba a peníze nevrátí.
Protože jsem to nechtěl pochopit, zavolali na mě ochranku, která mě po delším dohadování sdělila že mám asi/nasráno v hlavě/ promiňte ale nevím jak mám popsat tu drzost. Chtěl jsem jeho jméno, což odmítl. Jeho kolega mě řekl že mě jeho jméno neřekne.Ten stánek je v chodbičce vašeho supermarketu a je na něm jméno Mgr. Blanka Zemanová. Druhý ochránce seděl u obrazovky a jako by se to jeho netýkalo. Věřte ,je mě 77 roků a prvně píši stížnost protože
´mě zarazilo hlavně chování ochranky.
S pozdravem Vladimír Čermák
Vrátit peníze a zkontrolovat chování ochranky.
|
Tweet |
Jelikož spotřebitel neuvedl identifikační číslo ani jiný relevantní údaj, ze kterého by se dal bez pochyb určit podnikatelský subjekt, na nějž stížnost směřuje, nemůžeme stížnost k žádnému subjektu přiřadit. Jelikož námi poskytovaná služba má za cíl především umožnit komunikaci mezi podnikatelem a spotřebitelem a pomoci tak dosáhnout smírného řešení sporu, jsme nuceni stížnost pro absenci subjektu uzavřít. Přesto níže poskytujeme spotřebiteli naše vyjádření.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Ze zákona tedy vyplývá, že při zpoždění s poskytnutím zboží k převzetí na smluveném místě, které je však v řádu hodin, nemá spotřebitel bez dalšího nárok na odstoupení od smlouvy, ledaže by se jednalo o fixní závazek, což však z řešené věci nevyplývá. Spotřebitel tedy může podnikatele vyzvat, aby plnil v přiměřené, dodatečně poskytnuté lhůtě. Je-li původní lhůta 24 hodin, přiměřená poskytnutá lhůta by zásadně neměla přesáhnout několik hodin. Teprve poté, co podnikatel nesplní závazek ani v této dodatečně poskytnuté době, může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Pokud se spotřebitel dostavil na místo smluvené k převzetí zboží ve smluvenou dobu, avšak podnikatel mu neumožnil zboží přebrat a stanovil mu náhradní termín, může spotřebitel požadovat náhradu výdajů spojených s dopravou, neboť ze strany podnikatele došlo k porušení smluvní povinnosti (dodat zboží ve smluvený čas). Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 358/2019 Sb.).
K chování ochranky, tak jak je popsáno ve stížnosti, uvádíme následující. Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.